Hamilton a Verstappen ve sporu o příčínách nehod v Ázerbájdžánu
Lewis Hamilton a Max Verstappen spolu bojují na dráze i mimo ni. Oba aspiranti na titul se podle svých vyjádření neshodnou v tom, kdo může za defekty pneumatik v Baku. Brit hájí Pirelli, které Nizozemec naopak kritizuje.
„V tomto konkrétním případě si nemyslím, že je Pirelli na vině,“ má jasno Hamilton. „Bezpečnost je vždycky prioritou a pro mě a můj tým jsou pravidla a doporučení ohledně pneumatik jasná. Proto jsem byl velmi překvapen tím, že je Pirelli musí objasnit. Přeberte si to, jak chcete.“
Brit tak naráží na závěrečnou zprávu Pirelli, jež nepřímo obvinilo Red Bull z nedodržování předepsaných tlaků v pneumatikách, které bude nově hlídat mnohem přísněji.
„Jsem rád, že mají informace, které potřebovali, aby vše objasnili. Teď je opravdu důležité, jak budou vše hlídat, protože něco takového – hlídání teplot a tlaků – ještě nedělali a musí to být co nejlepší. Je skvělé, že vydali technické nařízení, ale musíme vidět, že jsou schopni kontrolovat jeho dodržování a být ostražití,“ nabádá Hamilton.
Ten, přestože Pirelli na jeho gumách rovněž našlo náznak poškození, si ještě rýpl do Red Bullu, když prohlásil: „S našimi pneumatikami jsme neměli problém. Myslím, že Pirelli letos odvádí skvělou práci, gumy jsou odolnější než kdykoliv předtím.“
Kauza havárií v Baku: týmy podvádějí s pneumatikami, pravidla jsou výrazně zpřísněna
Ani Brit však není zcela spokojený s přístupem Pirelli, které se v případě samovolných defektů chová občas až alibisticky. „Kdykoliv dojde k selhání pneumatiky, vždycky na vás vytvoří tlak a něco se vám snaží tvrdit – častokrát to, že pneumatiky nemají požadovaný tlak.“
Kdo je ještě o poznání rozlícenější, to je Max Verstappen, kterého naštvalo, jakým způsobem italský pneumatikář celou situaci vyhodnotil. „Musí se podívat sami na sebe. My neudělali nic špatně, takže nemůžou házet vinu na nás,“ tvrdí na adresu Pirelli.
To podle něj ani nemělo k dispozici dostatečná diagnostická zařízení. „Vysvětlili nám, že nemají takové nástroje, aby mohly měřit tlaky pneumatik v závodě. Dali jsme jim data z našich přístrojů, podle kterých bylo vše v mezích. Pokud byly limity nesprávně nastavené, s tím už holt nic nenaděláme.
Aston Martin taky neudělal nic špatně, takže Pirelli nemůže vinit nás,“ dodává Verstappen, jehož prohlášení podpořili Sergio Pérez a právě pilot Aston Martinu Sebastian Vettel.
„Nemohu říct, že mám stoprocentní důvěru v pneumatiky, ale stejně tak nemám ani úplnou nedůvěru. Tlak vyvíjený na gumy je vysoký, ale měly by být navrhovány tak, aby byly co nejbezpečnější. Přesto jsme v minulosti měli několik případů jejich selhání,“ varuje Němec.
David Coulthard se rozzlobil: Mluvíme jen o pneumatikách a je to už nuda