Kdo je přesně šéfem týmu Alpine?
Nástupce Renaultu Alpine se kromě výrazných barev vyznačuje i atypickým rozdělením rolí. Po konci Cyrila Abiteboula totiž nebude mít klasickou velící strukturu.
Důležití budou pro fungování týmu zejména tři muži. Závodním ředitelem je posila z MotoGP Davide Brivio, výkonným ředitelem pak Marcin Budkowski a roli CEO zastává Laurent Rossi.
Budkowski však tvrdí, že zas takové rozdíly oproti tomu, co můžeme vidět u ostatních stájí, to nejsou. “Rozhodli jsme se pro trochu odlišnou strukturu, avšak role a odpovědnost jsou přesně rozděleny. Jen je trochu jinak nazýváme. Ostatně, jsme francouzský tým, takže tam musíme vnést i trochu francouzského stylu.“
Na situaci na trati budou mít největší vliv zřejmě právě Budkowski s Briviem. Polák si spolupráci pochvaluje. „Kromě svých dovedností, které si přinesl z jiných odvětví motorsportu, přinesl i to, že nebudu muset na všechny závody.“
„Sice na většině asi budu, ale ve druhé části sezony můžu něco vynechat. V Davidovi máme někoho, kdo má s děním na závodní dráze obrovské zkušenosti, zároveň má své kvality i jako manažer.“
To Brivio prokázal zejména v minulé sezoně, kdy se mu povedla věc velmi nečekaná. Suzuki pod jeho velením ovládla v MotoGP šampionát jezdců i týmů. Sám Ital v nedávném rozhovoru naznačil, že on bude mít na starosti závodní víkendy, kdežto jeho kolega spíše vývoj vozu.
„Ví, jak se chovat k jezdcům, jak je motivovat. Ví, jak věci v garáži zorganizovat, díky čemuž bude velkým přínosem. Můžeme si tak rozdělit role a díky tomu si být jisti, že se soustředíme opravdu na všechno a nic důležitého naší pozornosti neunikne,“ bilancuje Budkowski další přednosti Briviova angažování.
A co se týče předchozích profesních úspěchů třiačtyřicetiletého rodáka z Varšavy? Svou kariéru v F1 začal na aerodynamickém oddělení týmu Prost, mezi léty 2002 a 2007 se pak podílel na třech mistrovských titulech Ferrari.
Dá se říci v pravý čas poté přesídlil do McLarenu, kde slavil i Hamiltonův triumf. U stáje z Wokingu skončil roku 2014, poslední destinací před přesunem do Renaultu mu byla vedoucí pozice v technickém oddělení FIA.