Kde mohou být na voze F1 umístěny kamery

Úvodní závod sezony kontroverzně upozornil na špatný výhled z některých kamer umístěných na voze F1. Výrazně mu totiž překážela nově zavedená konstrukce Halo. Upravit pozice kamer ale není vůbec snadné. Jsou totiž součástí Technických pravidel, která – podobně jako zákony – podléhá složitému připomínkovacímu a schvalovacímu procesu.

Zveřejněno 25. 04 2018 — Tomáš Richtr

Polohu kamer tak, aby pravidla byla pro všechny týmy stejná, určuje obrázek Technických pravidel pod identifikačním číslem 6. Inženýři podle těchto pravidel musí na autě připravit pouzdra, pokud si vedení F1 bude přát do nich umístit kamery. Záleží vždy na dohodě mezi FOM a konkrétním týmem.

Určené pozice jsou dány čísly s oranžovým podkladem na přiloženém obrázku: nad airboxem, na krytu motoru, kde ‚koukají‘ přes ramena jezdce, na každé straně jedna. Kamery právě na těchto pozicích mají největší problém se zařízením Halo. Další pozice jsou po stranách na přední části auta a na zrcátkách.

Aby týmy neprofitovaly z těchto pouzder za účelem aerodynamického efektu auta, jsou na ně uplatněny rozměrové limity nebo podléhají přesně definovaným instrukcím na umístění.

Diskuse k článku

Napsat komentář