Kde jsme sakra tak dobří? McLaren hledá důvody posledních zlepšení
Stáj z Wokingu přišla s vylepšeními, které fungují lépe, než bylo předpokládáno.
Tým, který se za posledních 12 měsíců odrazil z úplného dna až (téměř) na vrchol. McLaren dělá po dlouhých letech znovu čest svému jménu a byť to ještě říkáme s opatrností, nyní patří k tomu nejlepšímu, co aktuálně F1 nabízí.
Do Miami, pátého podniku v roce 2024, přivezl britský tým řadu vylepšení. Kompletní balík obdržel Lando Norris, Oscar Piastri jako druhý pilot pouze jejich část. Důkazem velkého pokroku je premiérové vítězství Landa Norrise o stejném víkendu. Ano, velkou mírou byl Norrisovi nápomocný Safety car, nicméně v čisté závodním tempu po restartu na druhého Verstappena najel více než sedm sekund!
Od té doby je McLaren pravidelně blízko čela. V dalším závodu v Imole předvedl Norris infarktovou stíhací jízdu, která ale nakonec na vítězného Verstappena nestačila. V Monaku pro změnu dýchal po celý závod na záda Leclerovi Oscar Piastri, zatímco Norris marně hledal cestu k třetímu místu.
Kde se to vzalo?
McLaren je na jednu stranu s upgrady logicky spokojený, na straně druhé ho v pozitivním smyslu slova děsí, že je na tom lépe, než sám předpokládal. Šéf týmu Andrea Stella prohlásil, že je důležité co nejdřív přijít na to, kde se vzalo v monopostu tolik rychlosti: “Očekávali jsme vyšší přítlak za všech podmínek. Vůz se ale ve srovnání s tím, co jsme očekávali, chová dobře i v nízké rychlosti – možná o něco lépe, než na základě našeho vývoje, což je dobrá zpráva.”
“Samozřejmě je to něco, čemu musíme porozumět, abychom měli ty správné informace pro další vývoj vozu,” dodal Stella. Myslí si také, že za zlepšením také stojí samotní piloti, kterým nyní monopost dovoluje jít více na hranici jejich možností.
Tato skutečnost může opravdu hrát svoji roli, dle Stelly je ale důležité se skutečně zaměřit na technický aspekt: “Mohla by to být velká příležitost pro další vývoj, takže musíme pochopit, proč je nyní vůz konkurenceschopný při nižších rychlostech.”