Katapultáž jako ve stíhačkách byla zvažovaným řešením

Podle bývalého prezidenta FIA a předchůdce Jeana Todta Maxe Mosleyho byla zvažována možnost, že moderní formule 1 projde transformací a převezme některé technologie, které známe především z leteckého prostředí. Jde například o systém katapultáže v případě nehody. Každý motorsport má společný základ, a to vysokou rychlost a především všudepřítomné napětí a adrenalin. Monopost formule 1…

14 Štítky: Bezpečnost FIA Max Mosley Zveřejněno 26. 09 2015 — Marie Tomšíková

Podle bývalého prezidenta FIA a předchůdce Jeana Todta Maxe Mosleyho byla zvažována možnost, že moderní formule 1 projde transformací a převezme některé technologie, které známe především z leteckého prostředí. Jde například o systém katapultáže v případě nehody.

Každý motorsport má společný základ, a to vysokou rychlost a především všudepřítomné napětí a adrenalin. Monopost formule 1 pravidelně překračuje rychlost 300 km/h, ale například narozdíl od NASCAR se zde stále používá systém otevřeného kokpitu. Názory na toto téma jsou různé, ale pravdou je, že otevřený kokpit představuje velké riziko.

Bývalý prezident FIA Max Mosley se nechal slyšet, že probíhala řada debat na různá témata, která se týkala bezpečnosti.

“Mluvili jsme o různých řešeních, třeba i o možnosti katapultáže. Od tohoto řešení jsme ustoupili, protože vše by muselo fungovat velmi rychle a bylo by to velmi složité a náročné. Mohlo to vypadat podobě jako u stíhaček.”

V uplynulém roce přišel motorsport a dva piloty, kteří doplatili na otevřený kokpit. Při loňské GP Japonska utrpěl Jules Bianchi vážná zranění hlavy, kterým podlehl letos v červenci. Minulý měsíc zemřel pilot IndyCar a bývalý pilot F1 Justin Wilson poté, co byl zasažen do hlavy částí z jiného vozu. Tyto skutečnosti nenechaly nikoho chladným a možnost uzavřeného kokpitu se opět stala předmětem mnoha debat. FIA nezůstala stranou a rozhodla se provést další testy nových možností.

“Když jsem byl ve funkci prezidenta FIA, testovali jsme několik typů uzavřených kokpitů. Kola mířící na kokpit se od něj sice odrazila, ale mohla znamenat nebezpečí pro lidi okolo. Podobné testy FIA uskuteční tento měsíc, tak uvidíme, s čím přijdou.”

Motorsport / Formula 1: Grand Prix Monaco 2006, Max Mosley ( ENG, FIA President ), www.hoch-zwei.net, copyright: HOCH ZWEI / Juergen Tap +++ITALY OUT+++

Diskuse k článku

Napsat komentář