Kariéru jsem si pohřbil věrností ke Caterhamu, říká Kovalainen
Heikki Kovalainen si myslí, že když měl příležitost, měl opustit Caterham. Ve formuli 1 by pak možná závodil dál.
Heikki Kovalainen si myslí, že když měl příležitost, měl opustit Caterham. Ve formuli 1 by pak možná závodil dál.
Kovalainen vystřídal ve formuli 1 týmy Renault a McLaren, než v roce 2010 zakotvil u Caterhamu. Ten byl nakonec jeho poslední štací v královně motorsportu, i když možná být nemusel.
„Myslím, že jsem týmu zůstal moc dlouho věrný,“ řekl pro Autosport. „Na konci roku 2011, po dvou letech u něj, jsem měl pocit, a veřejnost také, že mám znovu potenciál.“
„Objevilo se světlo na konci tunelu. Měl jsem několik dobrých závodů a svým týmovým kolegům jsem dal zabrat. Na konci roku 2011 jsem byl vyhlášen devátým nejlepším jezdcem v žebříčku šéfů týmů. To bylo velmi slibné.“
„V tu dobu jsem měl nabídky od větších týmů, ale Tony (Fernandes) a vedení Caterhamu mi slíbili, že tým půjde vpřed a že má vše, co potřebuje na další kroky. Takže jsem se rozhodl zůstat věrný týmu. Když se teď ohlédnu, bylo to špatné rozhodnutí. Je snadné to teď říct, ale stalo se. Už je to všechno minulost, patří to k životu.“
Finský pilot říká, že Caterhamu odevzdal vše, co v sobě měl. O to víc ho mrzí, jakým způsobem se s ním tým rozloučil v roce 2012.
„Věc, která mě trochu zklamala a naštvala, je, že mi po mém působení u týmu nikdo veřejně nepoděkoval. Dostal jsem textovou zprávu od managementu, že mě nahradí platícím jezdcem, to bylo vše. Takže to mě dost zklamalo. Zanechalo to určitou pachuť.“
Do vozu F1 usedl Kovalainen naposledy v roce 2013, když ve dvou závodech zastoupil u Lotusu krajana Räikkönena, který podstoupil operaci zad.
Protože to beru jak to bude/je bráno v statistikách a né jen v něčích hlavách.
A tady mluvíme o firmách né o lidech. 😉
Proč pořád vytahuješ historii? Kovalainen mluví o svém vztahu k týmu – a když si on sám myslí že Caterham a Lotus jedno jest tak nechápu co se v tom ňimráš…
Za předpokladu že se tvá maminka za svobodna jmenovala jinak, tak je taky nebudeš mít dvě – nebo snad ano?
ej_kej_ej – Historie se neptá co se na tom týmu změnilo, ale proč se přejmenoval, tedy 1 tým zaniknul a 2. vzniknul.
Ale uvidíš sám jak to jednou bude. Já sem přesvědčenej že tak, jak to píšu. 😉
U BMW, Marchu, Arrowsu apod. je to taky braný tak, že tam byli, přišel na krátko jiný (spolu)majitel, ten odešel a ty týmy se zas vrátili – tedy se jim ty roky pod jiným (hlavním) názvem nepočítají.
A taky tam byli stejný lidé (nebo min. u Arrowsu a Sauberu), jen k nim přibyl společník.
S těmi týmy je to šílené. 😉
Jenže u dnešního Manoru byli majitelé z Marussie, teď tam nikdo z Marussie není, majitel je zcela jiný a Manor je v názvu týmu v podstatě jen díky licenci – jako třeba Lotus u Fernandeze. Jestliže byl Kovalainen u týmu, kde se krom jména nezměnilo zhola nic, tak nemůže přeci mluvit o dvou různých týmech. Jak se s tím vypořádá statistika je zcela irelevantní, článek je o tom, jak Kovalainen doplatil na svou lojalitu k týmu.
Né vždy se mění všichni majitelé, takový lidi od Manoru tam maj celý roky pořád menší podíl. Nebo i Michiel Mol stále u FI, od dob Spykeru. 😉
A nic to nemění na tom, že v historii budou tyhle 2 braný jako 2 týmy, s tím že Caterham byl nástupce Lotusu Racing.
Tak na rozdíl od všech vyjmenovaných stájí Caterham/Lotus neměnil majitele a nijak zásadně ani personál – změna názvu týmu byla jen formalita vynucená ztrátou licence na název „Lotus“. Takže bez ohledu na tvůj názor se jedná o jeden a tentýž tým nejen dle Kovalainena.
Nic to nemění na tom, že Caterham jinej tým než Lotus Racing a v historii tak bude branej. Úplně stejně jako Virgin/Marussia a Manor.
Viz. Toleman → Benetton → Renault → Lotus F1 Team.
Nebo Tyrrell → BAR → Honda → Brawn → Mercedes.
Do formule 1 vstoupili v roce 2010 ale tehdy se tym jmenoval lotus a v roce 2012 se prejmenovali na caterham
Těžko mohl do Caterhamu přijít v roce 2010, když do Formule 1 vstoupili až v roce 2012. 😉