Kamera pro havárie bude natáčet šestnáctkrát rychleji

V průběhu Velké ceny Singapuru se chystá testování technické novinky: vysokorychlostní kamery zabírající především hlavu jezdce. Ačkoli z ní fanoušek asi nebude jen tak hned profitovat (protože tato kamera nebude napojená na mezinárodní televizní signál FOM), časem bychom ale mohli být svědky pozoruhodných záběrů. Ostré nasazení pak zatím připadá na první předsezónní jízdy. Nápad, na…

1 Štítky: 2016 Bezpečnost Zveřejněno 17. 09 2015 — Lukáš Štěrovský

V průběhu Velké ceny Singapuru se chystá testování technické novinky: vysokorychlostní kamery zabírající především hlavu jezdce. Ačkoli z ní fanoušek asi nebude jen tak hned profitovat (protože tato kamera nebude napojená na mezinárodní televizní signál FOM), časem bychom ale mohli být svědky pozoruhodných záběrů.

Ostré nasazení pak zatím připadá na první předsezónní jízdy.

Nápad, na jehož konci je právě vysokorychlostní kamera zaměřená na pilota, vznikl v reakci na nehodu Fernanda Alonsa během testů ve Španělsku a chybějící videozáznam v kvalitě, který by vyšetřovatelům nabídl jasnou odpověď na otázku, jak k incidentu vlastně došlo.

Z tohoto důvodu pak bude podle nařízení Mezinárodní automobilové federace nová kamera v sezóně 2016 povinně na každém voze. Její vývoj a výrobu má na starost italská firma Magneti Marelli.

Zařízení je velké zhruba jako běžný USB flash disk (cca 2×8 cm) a je schopno zaznamenat až 400 snímků za vteřinu (momentálně je standardní hodnota 25 snímků). Zvládne nahrávat záznam o délce jedné a půl hodiny, poté začne soubor postupně přepisovat – podobně jako datové zapisovače letadel.

Kamera bude namontována na karoserii v prostoru před anténami a bude zabírat jezdce. O přesné výšce, v níž bude umístěna, ještě není rozhodnuto. Jako úložiště pro výsledný záznam poslouží černá skříňka vozu. Video navíc bude synchronizováno s telemetrií tak, aby tým zvládl určit přesnou sílu nárazu v libovolném bodě záznamu.

Pro letošní rok je v plánu testování prototypu zaměřené převážně na ozkoušení odolnosti proti extrémním tlakům a silám působícím na vůz F1. Finální verze by měla být hotova v lednu, aby zbyl dostatek času pro vyladění kamery před prvními testy, které v Barceloně startují 1. března 2016.

FIA accident camera

Camera at the car of 26 Dennis Van de Laar (NL, Prema Powerteam), FIA Formula 3 European Championship Test Hungaroring (H) - 4. - 5. April 2014 *** Local Caption *** +++ www.hoch-zwei.net +++ copyright: HOCH ZWEI / Thomas Suer +++

Diskuse k článku

Napsat komentář