Kam zmizel Bruno Senna?

Slavné jméno automaticky neznamená, že budete stejně úspěšní. Senna je pojem. Avšak Ayrtonův synovec nedokázal na jeho úspěchy navázat a spíše se trápil. Kde je mu nyní konec?

Štítky: Bruno Senna Zveřejněno 22. 01 2025 — Bára Goldmannová

Když se Bruno Senna poprvé objevil na startovním roštu formule 1, všichni tak nějak doufali, že se mu podaří vzkřísit Sennův odkaz.

Brazilský závodník dal o sobě vědět, když se v roce 2008 stal vicemistrem GP2. Do formule 1 se dostal až o dva roky později s týmem HRT. Ačkoliv měl k dispozici nejhorší techniku, tak na konci sezony skončil před dvěma ze tří týmových kolegů, Sakonem Yamamotem a Christianem Klienem. Pro nadcházející ročník byla v plánu pouze role rezervního pilota u Renaultu, ale uprostřed sezony nahradil Nicka Heidfelda. Stálé angažmá měl až od sezony 2012 poté, co podepsal s Williamsem.

Také ve stáji z Grove měl jasnou převahu nad týmovým kolegou Pastorem Maldonadem. Co se týká závodů, tak jej porazil v poměru 11:8, přičemž desetkrát bodoval. V konečném hodnocení však skončil se 14 bodovým mankem pozici za Venezuelanem. Maldonadovi k vyššímu počtu bodů pomohlo zejména nečekané vítězství v Grand Prix Španělska.

Přestože své parťáky s přehledem porážel, tak pro sezonu 2013 o sedačku přišel na úkor nováčka Valtteriho Bottase. Pro Sennu se tak jednalo o úplný konec ve formuli 1.

Má ve formuli 1 vyřízené účty? “Jistým způsobem ano. Vždy jsem měl pocit, že nejsem vítaný. Nikdy jsem se necítil být součástí,” uvedl minulý rok v podcastu Beyond the Grid ohledně svého dalšího působení v královně motorsportu.

Dle jeho slov si připadal jako “vetřelec”, ačkoliv všichni poukazovali na to, že “on je Senna, takže je něco jako závodní šlechta.” Lituje, že nikdy nedostal pořádnou šanci ukázat, co v něm skutečně je, což jej frustrovalo.

Kam směřovala jeho kariéra dále?

Po neslavném konci ve formuli 1 vyměnil monoposty za závodní speciály a zároveň se stal ambasadorem McLarenu, kterému pomáhal při vývoji silničních vozů jako P1 GTR, 675LT, Senna a Senna GTR.

V sezonách 2013 a 2014 nastupoval s Aston Martinem v šampionátu vytrvalostních závodů (WEC) v kategoriích LMGTE Pro a LMGTE Am a závodil v brazilském seriálu Stock Car. Na skok se vrátil i do monopostů, když se postavil na start premiérového ročníku formule E. S indickou stájí Mahindra setrval ve formuli E ještě jednu sezonu, přičemž jeho maximem bylo druhé místo v ePrix Londýna 2016.

Vrcholem Sennovy kariéry je bezesporu titul mistra světa roku 2017 v kategorii LMP2 ve WEC. Jeho týmovým kolegou byl symbolicky syn dalšího pilota F1, čtyřnásobného šampiona Alaina Prosta, Nico.

V roce 2020, v němž pověsil helmu na hřebík, byl Senna blízko svému dalšímu milníku, když s týmem Rebellion Racing bojoval o vítězství v legendární 24 hodinovce v Le Mans. Ačkoliv kýženého triumfu nedosáhl, alespoň dokázal po zisku druhého místa rozdělit vozy Toyoty.

Nadále ale zůstal ambasadorem McLarenu, díky čemuž měl vloni možnost posadit se v rámci festivalu rychlosti v Goodwoodu do Ayrtonova mistrovského McLarenu MP4/6 z roku 1991.

Z okruhů do oblak

Svoji další kariéru přesunul doslova do oblak, jelikož si oblíbil závodění s drony, přesněji s létacími elektrickými auty. Stal se vývojovým pilotem a globálním ambasadorem Airspeeder, což je první seriál zaměřující se na létající elektrická auta.