Junioři Ferrari nadšeně o svých jízdách ve Fioranu

Na okruhu Fiorano v Maranellu se dnes proháněli tři mladíci, kteří nastoupí do letošních pátečních tréninků – Mick Schumacher, Calum Ilott a Robert Švarcman. Všichni tři jsou součástí juniorského programu Ferrari, dnes se tak svezli s monopostem SF71H, který italská stáj nasadila do souboje o titul v roce 2018.

Štítky: Calum Ilott Mick Schumacher Robert Shwartzman Zveřejněno 2. 10 2020 — Petr Čermák

Ferrari dnes uspořádalo mimořádný test pro tři juniorské závodníky, kteří se s podporou maranellské stáje účastní šampionátu formule 2. Na okruhu ve Fioranu, který se nachází v centru Maranella, se dnes svezli Mick Schumacher, Calum Ilott a Robert Švarcman.

Mick Schumacher, syn sedminásobného mistra světa Michaela Schumachera, nastoupí během GP Eifelu do svého premiérového prvního tréninku s týmem Alfa Romeo. Za volantem vystřídá Antonia Giovinazziho. Dnešní jízda za volantem SF71H nebyla jeho první ochutnávkou monopostu formule 1 – v minulosti testoval pro Ferrari i Alfu Romeo.

„Před několika týdny jsem měl v Mugellu možnost řídit F2004, skvělé auto, ale dnes už docela zastaralé,“ prozradil po středečním dni Schumacher. V šampionátu F2 aktuálně vede s náskokem 22 bodů na Caluma Ilotta. „Svézt se hybridním vozem z roku 2018 mi umožnilo pochopit, jak důležitá je v pohonné jednotce elektronika a jaký velký krok formule 1 udělala z pohledu aerodynamiky.“

„Nemůžu se dočkat, až se v Německu opět svezu, bude příjemné se zúčastnit svého prvního tréninku před domácími fanoušky. V týmu jsou mechanici, kteří pracovali s mým otcem, což mou účast v tréninku učiní ještě speciálnější.“

Až Hamilton získá Schumacherovy rekordy, mladý Mick mu je chce zase sebrat

Stejně jako Schumacher se i Calum Ilott v minulosti s monopostem F1 svezl. Vloni v květnu absolvoval test s Alfou Romeo. V kokpitu Ferrari se ale jednalo o Britovu premiéru. „Byl to nezapomenutelný den,“ nechal se slyšet Ilott. „Už vloni jsem měl možnost řídit vůz F1, ale dnes jsem měl příležitost se sžít s vozem pouhých 10 dní před svým debutem v rámci Grand Prix víkendu.“

„Co mě na SF71H překvapilo nejvíce, je aerodynamická efektivita – cítíte takovou úroveň přilnavosti, která v ostatních sériích nemá obdoby. Kromě toho má motor obrovský výkon a auto je neskutečné na brzdách.“

Třetím nováčkem byl Robert Švarcman, který letos debutoval ve formuli 2. Rus dokonce vedl šampionát, v posledních závodech se ale spíše trápí – i přesto se nachází na krásném celkovém 5. místě. Debut v rámci Grand Prix jej čeká v Abú Dhabí, kdy se zúčastní prvního tréninku s Haasem. Svůj první den v monopostu formule 1 si, stejně jako jeho kolegové, náramně užil.

„Už jako malému klukovi se mi zdálo o dni, kdy poprvé usednu do kokpitu formule 1, a dnes se mi tento sen splnil,“ radoval se loňský šampion formule 3. „Auto se řídí fantasticky, je s ním zábava.“

„Nejvíc vás zaskočí výkon – když šlápnete na plyn, zdá se vám, že neexistuje žádný výkonnostní strop. Obdobně zarážející jsou i brzdy – auto zastaví i ve chvíli, kdy se vám zdá, že brzdíte příliš pozdě. Kromě samotného řízení bylo úžasné pracovat s týmem. Je tu tolik lidí a pozornost se zaměřuje na každý malý detail. Je vidět, na jak vysoké úrovni pracují. Chtěl bych poděkovat všem, kteří mi umožnili tento památný den prožít.“

Všichni tři závodníci byli minimálně jednou v průběhu letošního roku zmiňováni v souvislosti se sedačkou pro příští rok. Očekává se, že se nám do závodů F1 vrátí jméno Schumacher – mladý Mick by mohl debutovat s Alfou Romeo. Jeho rival Calum Ilott je pak na kandidátce Haasu. Zejména v první části sezóny se ve spojení s Haasem mluvilo i o Robertu Švarcmanovi, poslední dobou se ale spíše zdá, že si Rus prodlouží působení ve formuli 2.

Čínské retro elektro? To je nový koncept Great Wall Ora