Jules Bianchi: 1989 – 2015

Jules po sobě zanechal rodiče, tatínka Philippa a maminku Christine, bratra Toma a sestru Mélanie. A spoustu zdrcených fanoušků.

2 Štítky: Jules Bianchi Zveřejněno 18. 07 2015 — Tomáš Richtr

Za nešťastných okolností a při hrozivě vypadající havárii během Velké ceny Japonska 2014 upadl francouzský pilot formule 1 Jules Bianchi do kómatu, ze kterého už se nikdy neprobral. Diagnóza “difúzní axonální poranění” dávala malé šance na úspěch, přesto zpráva o tom, že Jules svůj boj prohrál, zasáhla hluboce celý svět. Jules Bianchi je první obětí mezi závodníky F1 po Ayrtonu Sennovi, který zahynul v květnu 1994.

Závodnická kariéra mladičkého Francouze začala typicky – na motokárách. Dalším krokem byla pro Julese formule Renault 2.0, do které vstoupil v roce 2007. Už první rok slavil titul šampiona této série. Jeho další kroky směrovaly do formule 3, v níž se stal v roce 2009 šampionem. Dále pokračovala jeho kariéra v GP2 a respektované Světové sérii Renault 3.5.

Do formule 1 začal Bianchi pronikat díky Jezdecké akademii Ferrari, jejímž členem Jules byl. U týmu z Maranella působil Jules jako záložní pilot a stejnou pozici pak v roce 2012 vykonával i u Force Indie. Indická stáj mu navíc poskytla příležitost aktivně se podílet na přípravách na velké ceny ve volných trénincích.

V roce 2013 se Bianchi ucházel o závodní sedačku u Force Indie, avšak neúspěšně. Jeho angažmá ve formuli 1 mu zachránila až Marussia, která na poslední chvíli přišla o předjednaného jezdce kvůli neplatícím sponzorům. Během debutové sezony v královně motorsportu Jules dokázal, že si místo v této soutěži skutečně zaslouží. Jeho výsledky sice byly ovlivněné špatnou technikou, nicméně i tak se stal nováčkem roku.

Památnou se stala Velká cena Monaka 2014, ve které získal body za deváté místo v cíli. Pomohl tak svému týmu Marussia překonat Caterham a získat nemalé peníze za konečné umístění v Poháru konstruktérů.

Jules po sobě zanechal rodiče, tatínka Philippa a maminku Christine, bratra Toma a sestru Mélanie. A spoustu zdrcených fanoušků.

Nehoda Julese Bianchiho pomohla k dalšímu zlepšení bezpečnosti během velkých cen. Mezinárodní automobilovou federaci inspirovala k zavedení institutu “Virtuálního safety caru”, který úspěšně funguje od začátku letošního roku.

Diskuse k článku

Napsat komentář