Jsou zákazníci Mercedesu obětí obchodní taktiky?

Mercedes v Itálii nasadil novou specifikaci již tak silných pohonných jednotek, ale jen pro sebe. Zákazníci z řad Williamsu, Force Indie a Lotusu musí čekat. Sami ale nevědí, jak dlouho to bude. V Itálii jakoby si Mercedes vytvořil vlastní závodní kategorii. A stačilo k tomu relativně málo. Zbývajících sedm vývojových žetonů, které všechny vrhl na novou specifikaci motoru. Technicky…

1 Štítky: Force India Lotus Mercedes Williams Zveřejněno 14. 09 2015 — Josef Nekvinda

Mercedes v Itálii nasadil novou specifikaci již tak silných pohonných jednotek, ale jen pro sebe. Zákazníci z řad Williamsu, Force Indie a Lotusu musí čekat. Sami ale nevědí, jak dlouho to bude.

V Itálii jakoby si Mercedes vytvořil vlastní závodní kategorii. A stačilo k tomu relativně málo. Zbývajících sedm vývojových žetonů, které všechny vrhl na novou specifikaci motoru. Technicky vzato vlastně už nejde ani o motor roku 2015, jelikož s podobnou jednotkou chce Mercedes vyrukovat i na začátku nadcházející sezóny. Prozatímní „test“ sice nevyšel na výbornou, protože Nico Rosberg se musel na Monze vrátit ke staré specifikaci, ale výkonnostní krok na Hamiltonově agregátu je zřejmý.

Tým z Brackley ale na sebe upozornil až příliš a nyní jsou v očekávání i týmy, s nimiž má Mercedes podepsanou dodavatelskou smlouvu. Konkrétně se jedná o Williams, Force Indii a Lotus. Všichni stále čekají na termín dodávky nových motorů, ale zatím marně. Ačkoliv je v podmínkách stejná konkurenční doložka, tedy, že Mercedes bude zacházet se všemi týmy stejně, je tu hned několik problémů.

Lotus, Force India, ale i Williams by musely podniknout další nezbytná technická vylepšení, aby vůbec mohly plně využívat potenciálu nových pohonných jednotek. Mnohem závažněji ale vypadá to, jak vůbec motor do monopostu dostat. S ohledem na odlišné uspořádání nové specifikace motoru Mercedes se totiž do stávajících aut zákazníků motor hůře poskládá. Otázkou tedy je, jak to provést, a to a bez příliš velkých změn v koncepci vozu?

„Nebylo nám nic přislíbeno. Toto rozhodnutí, zda motory dostaneme, záleží pouze na Mercedesu,“ řekl zástupce šéfa týmu Force India Robert Fernley. „Původní plán byl takový, že s tímto motorem vyjedou až v roce 2016. Možná tímto chtějí oslovit nové zákazníky.“

U Williamsu zase doufají, že by jim nový motor mohl pomoci v boji s Ferrari. Podle Claire Williamsové jde o plán, který je na místě a možnost, že jej do konce sezóny nasadí, je reálná.

Diskuse k článku

Jeden komentář: “Jsou zákazníci Mercedesu obětí obchodní taktiky?”

  1. Radek Hudin napsal:

    Omlouvám se, ale článku nerozumím!
    Tak všichni fňukají, že nemají nový motor, ale nemají na to šasi, a tak by jim byl na houby… A navíc pokud by jim Méďa dodal agregát, tak už se bude muset jet na nové crash testy? A je někde blížeji popsáno, jak se nový motor liší?

Napsat komentář