Jsou pneumatiky Pirelli dostatečně bezpečné?
Mnozí jezdci F1 zahájili kampaň proti Pirelli. Jejich pneumatiky prý nejsou bezpečné.
Během Grand Prix víkendu v Belgii praskly dvě pneumatiky. Jedna na voze Nica Rosberga, druhá u Sebastiana Vettela. V obou případech se jednalo o pravou zadní pneumatiku.
Na konci závodu bojoval Sebastian Vettel s Romainem Grosjeanem o třetí místo. V předposledním kole, ale Vettelovi praskla pravá zadní pneumatika, která ho odsunula na 12 místo. Po závodě hodně zuřil.
Střední směs pneumatik by měla vydržet 40 kol, což je téměř celý závod na Spa-Francorchamps. Ferrari se z tohoto důvodu rozhodlo pro jednu zastávku v boxech. “Podle nashromážděných dat během tréninků se dal závod odjet na jednu zastávku,” prohlásil šéf Ferrari Maurizio Arrivabene, který zároveň nebude souhlasit s obviněním Pirelli. “Naše strategie byla agresivní, ale ne riskantní,” dodal Arrivabene. Vettel tedy zajel do boxů na konci 14 kola, aby přezul na tvrdší směs. Na této sadě měl dodjet až do cíle, do kterého zbývalo 29 kol. Což je o 11 kol méně, než co by měla pneumatika Pirelli vydržet. Vettel po závodě vzkázal Pirelli: “Vaše pneumatiky jsou katastrofou.”
[youtube id=”wFKipyDSBL0″ width=”620″ height=”360″]
Podobná situace se stala v pátek během druhého tréninku, kdy Rosbergovi praskla také pravá zadní pneumatika. Pirelli se obhajovalo, že na vině je vnější vliv.
[youtube id=”dryGqV0QveQ” width=”620″ height=”360″]
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Sebastian Vettel vyjádřily své obavy o bezpečnost pneumatik Pirelli. A nebojí se jen jezdci, ale i týmy. “Pokud se nám říká, že má pneumatika vydržet 40 kol, nemůže vybouchnou už po 28 kolech. Pro nás byla jedna zastávka v boxech alternativní strategií,” řekl provozní šéf Lotusu Alain Permane.
Objevilo se i podezření, že je na vině strukturální problém pneumatik. To, ale Pirelli odmítlo.
Kompletní průběh a výsledky GP Belgie jsou zde.
Diskuse k článku