Jsem šťastný, ale ne stoprocentně, hodnotí Kubica svůj test

Polský závodník hodnotí středeční test na okruhu Hungaroring, který měl posloužit jako prověrka Kubicovy formy pro možný návrat do formule 1.

Štítky: Robert Kubica Zveřejněno 3. 08 2017 — Lukáš Štěrovský

Kubica, který řídil poprvé od roku 2011 vůz F1 aktuální specifikace, ve středečním testu odjel 142 kol a obsadil pomyslnou čtvrtou příčku. Renault přiznal, že jeho cílem bylo komplexní zhodnocení Kubicovy formy s ohledem na možný návrat do šampionátu příští rok.

A jak svůj výkon vidí sám závodník? „Jsem šťastný, ale ne stoprocentně,“ říká Kubica. „Největší rozdíl je v tom, že současný vůz není stejný ani podobný autům, která jsem testoval nedávno. Když máte tolik věcí, které jsou odlišné, normálně si to žádá trochu času, než se adaptujete.

Přijel jsem sem s tím – to samé řekl vlastně Nico Hülkenberg –, že pokud budu schopný řídit tady, pravděpodobně to půjde i všude jinde. Můžete předpovědět, že to nebylo snadné, což neskrývám, ale bylo to dobré. Myslím, že bych mohl jezdit i zítra, takže fyzická kondice je dobrá, což je pozitivní znamení,“ tvrdí dále Polák.

Největší obavy panovaly o Kubicovu výdrž s ohledem na oslabenou pravou paži. Pilot ale podle svých slov žádnou bolest necítil, jediným problémem byly extrémní teploty panující na Hungaroringu. „Něco je samozřejmě potřeba zlepšit a udělat lépe, ale tak je to vždycky. Z pohledu fyzičky to ve voze bylo o moc lepší, než jak to vypadalo zvenčí. To je nejdůležitější.

Neměl jsem žádné bolesti. Vlastně se cítím docela dobře. Samozřejmě jsem unavený. Byl to horký den a odjel jsem celkem osm hodin. Mimo vůz jsem si odskočil jen jednou na deset minut,“ popisuje dvaatřicetiletý jezdec.

Problémem byl těžší vůz, pokročilejší elektronika a systémy nikoliv

Kubica zaznamenal i jeden výrazný neduh současných vozů oproti těm, které řídil před svým zraněním. „Když jsem naposledy jel ve voze F1, minimální váha byla 620 kilogramů. Mít navíc 100 kilogramů, to je na trati velký rozdíl. Když do rallyového vozu, který váží 1300 kilogramů, dáte dvacetikilovou rezervu, cítíte to. Takže si představte, co udělá 100 kilogramů navíc v autě o hmotnosti 600 kilogramů.“

[gpf1video adLink=”http://gpf1.cz” adUrl=”http://gpf1.cz/wp-content/uploads/2017/07/OMV.mp4″][/gpf1video]

Oproti tomu vyspělejší elektronika a nové hybridní systémy nepředstavovaly pro Kubicu žádné trable. „Bylo to v pohodě. Na volantu nebyla žádná část, co by byla speciálně upravena pro mě. Něco se změnilo jen na páčce od řazení, ale bylo to něco, co se už v minulosti používalo a později to využívaly i jiné týmy, co je mi známo.

Používal jsem to i v simulátoru. Není to nic, co by bylo děláno striktně pro moji osobu. V posledních dvou dnech mi tým přizpůsobil volant, ale šlo jen o rozmístění tlačítek tak, abych mohl snadněji ovládat důležitá tlačítka. Zatímco ta, která skoro nikdy nepoužíváte, byla umístěna do míst, která jsou hůře dostupná,“ uzavírá možná budoucí jezdec Renaultu.

Sám na otázku, co bude dál, odpovídá stále stejně. „Nevím. Na to je ještě příliš brzy…“

Diskuse k článku

Napsat komentář