Jsem připraven znovu usednout do vozu F1, hlásí Robert Kubica

Bývalý pilot Renaultu a BMW-Sauber Robert Kubica přemýšlí nad svými dalšími kroky v kariéře profesionálního závodníka, a i když jej letos budeme mít možnost vídat v seriálu WEC, on sám by se rád vrátil do formule 1. Přesně šest let dělí okamžik, kdy byl Robert Kubica vinou vážného zranění ruky, ke kterému došlo při havárii závodu rally,…

4 Štítky: Robert Kubica Zveřejněno 6. 02 2017 — Josef Nekvinda

Bývalý pilot Renaultu a BMW-Sauber Robert Kubica přemýšlí nad svými dalšími kroky v kariéře profesionálního závodníka, a i když jej letos budeme mít možnost vídat v seriálu WEC, on sám by se rád vrátil do formule 1.

Přesně šest let dělí okamžik, kdy byl Robert Kubica vinou vážného zranění ruky, ke kterému došlo při havárii závodu rally, nucen na nějaký čas vypustit z hlavy úvahy o dalším působení v královně motorsportu. Do závodního režimu se však vrátil. Naději na znovunastartování kariéry mu po dlouhé rekonvalescenci vrátila osudná rally. Nyní hlásí další comeback, a to na okruhy. Pro letošní rok podepsal s týmem ByKolles a startovat tak bude v šampionátu vytrvalostních závodů.

Kubica však i po zranění zůstal v kontaktu se světem formule 1. Vyzkoušel několik simulátorů, včetně toho Mercedesu, a dokonce dostal i nabídku k testování vozu F1, kterou ovšem odmítl. Důvodem pro toto rozhodnutí byl pocit, který jej upozorňoval na to, že by zkrátka nebyl schopen odvést dobrou práci. To je nicméně něco, co už si dnes nemyslí.

„Před třemi lety mi nabídli možnost testování vozu formule 1, ale v té době jsem si nebyl jistý, zda bych svou práci dokázal odvést dobře,“ prozrazuje hned na začátku dvaatřicetiletý Polák pro web Motorsport. „Vím, že některé šance přijdou jen jednou, ale já chci mít vždy jistotu ohledně svého stavu a toho, čeho jsem schopen. A když jsem si nebyl jistý, vždy jsem si řekl: Zapomeň na to.

Následující sezonu stráví Robert Kubica ve WEC v týmu ByKolles. Dokáže se vrátit i do F1?

Následující sezonu stráví Robert Kubica ve WEC v týmu ByKolles. Dokáže se vrátit i do F1?

Můj fyzický stav není obvyklý a jen málo lidí si zažilo něco podobného. Každý na takové situace reaguje jinak a může to být hodně osobní záležitost,“ vypráví Kubica před následně vzneseným dotazem, zda už by dnes nabídku přijal. „Ano. Dnes bych odpověděl jinak – chtěl bych si vyzkoušet vůz formule 1. Už je to nějakou dobu, musel bych se sám přesvědčovat, ale myslím, že už bych to zvládl.

Rád bych znovu zažil to vzrušení v F1. Zkoušel jsem spoustu simulátorů a jsem přesvědčen, že bych dokázal zajet na osmdesáti procentech současných okruhů formule 1. Ale ne na všech. Taky chci zdůraznit, že takovéto testování vozu F1 je věc jedna a závodní víkend zase úplně jiná.

V mých posledních třech sezonách ve formuli 1 se mi podařilo dostat se na pozoruhodnou výkonnostní úroveň. Ta mi, odhaduji, teď trochu schází. V roce 2010 jsem s Renaultem, alespoň myslím, neudělal snad nic špatně. Dostat se na takovou úroveň představuje léta dřiny. S tím, jak to šlo všechno strašně rychle, jsem v rally o tento aspekt přišel. O čas, který je potřeba k tomu, abyste se co nejlépe připravili,“ líčí dále svůj pohled polský závodník.

Budoucnost zkusí nastartovat ve vytrvalostních závodech

Jak už bylo nastíněno, Kubica se letos vrací na okruhy s týmem ByKolles. On sám věří, že půjde o ideální příležitost vrátit se na mezinárodní scénu motorsportu v souvislosti s tím, že na něho nebude žádný tlak. Avšak nemáme si myslet, že nebude bojovat.

„Byl jsem a stále jsem závodník, který byl v minulosti zvyklý pracovat s velkými odborníky. Dnes začínám novou cestu a musím se dokázat přizpůsobit novým poměrům. V minulosti jsem dostal spoustu nabídek k závodění, ale vždy jsem před souhlasným stanoviskem chtěl alespoň jeden test v podobě závodního víkendu. Potřebuji vědět, zda se s tím mé tělo dokáže vypořádat a nemohl jsem říci ano bez možnosti to vyzkoušet. Chtěl jsem vědět, jestli bych čelil nějakým obtížím a pochopit, jak s těmito problémy naložit. Nyní se ale cítím být připraven.

Po zkoušce WEC v Bahrajnu jsem si ověřoval úhel natočení volantu a z tohoto pohledu by neměly nastat problémy. Jsem si jistý, že to bude na devadesát procent fungovat. Zbylých deset procent je mezera, kterou mohu překonat,“ uvedl Kubica v rozhovoru.

Čtěte dále: Týmy vymýšlejí pomoc pilotům při startech do závodů, ale FIA to považuje za nelegální

Diskuse k článku

Napsat komentář