Jezdil Esteban Ocon záměrně pomaleji?

Co stojí za předčasným koncem Estebana Ocona v Alpine?

Štítky: Alpine Esteban Ocon Haas Zveřejněno 4. 12 2024 — Dominik Kovář

Esteban Ocon skončil v Kataru hned v prvním kole poté, co do něj narazil pilot Haasu Nico Hülkenberg. Ocon to v té chvíli již věděl, ale fanoušci a experti ještě ne. Jednalo se o poslední závod francouzského závodníka v barvách Alpine.

Ocon za Alpine odjel 106 závodů se ziskem jednoho vítězství a čtyř umístění na stupních vítězů. Francouz je nejúspěšnějším pilotem stáje Alpine, tedy od roku 2021, kdy byla stáj z Enstone rebrendována z Renaultu.

Do Abu Dhabi se Esteban Ocon chystal na rozlučkovou jízdu s týmem, ve kterém strávil většinu své dosavadní kariéry. Alpine svého pilota několik hodin před GP Kataru informovalo, že v Dubaji bude nahrazen Jackem Doohanem. Důvodem má být to, aby mohl Ocon s Haasem absolvovat brzký posezónní test ihned po nedělním závodě.

Ocon posledních závodech (když pomineme Brazílii) z neznámého důvodu výrazně zaostával za týmovým kolegou Gaslym. Komentátorka Sky F1 Naomi Schiff přišla s teorií, že Ocon mohl poslední závody “bojkotovat”, protože Alpine bojuje o šestou příčku v poháru konstruktérů s jeho budoucím zaměstnavatelem v podobě týmu Haas.

“Je to ostuda. Vypadá to jako společné rozhodnutí, ale skončit své působení v Alpine tím, že vynecháte poslední společný závod, je trochu škoda. Konspirátoři by mohli říct: ‘Mezi Alpine a Haasem je pět bodů, za který tým vlastně bojuje?’ Nejsem ta, co to řekla, je to jen konspirační teorie,” řekla Schiff.

Podle čerstvých informací to vypadá, že Alpine dalo Oconovi na výběr. Buď dojde k okamžitému ukončení spolupráce s možností testovat monopost stáje Haas hned po nedělním závodě v Dubaji nebo proběhne řádné dokončení sezóny, ale bez možnosti testu s Haasem.