Jezdcům se nelíbí návrh na změnu kvalifikace, Kvjat vzhlíží k MotoGP

Během probíhajících diskuzí mezi týmy a majitelem F1 Liberty Media o testování několika závodů s kvalifikací s obráceným startovním roštem pro rok 2020 se ozvali samotní jezdci, ať už z čela pole nebo ze středu, vyjádřil se i Christian Horner. Všichni se shodují, že tahle cesta není řešením problému.

Štítky: kvalifikace Pravidla Zveřejněno 22. 09 2019 — Martina Nová

Na toto téma se v Singapuru vyjádřil úřadující šampion Lewis Hamilton „Opravdu nevím, co říct. Lidé, kteří to navrhli, ve skutečnosti nevědí, o čem mluví.“ Stejně kriticky pohlíží na návrh i Sebastian Vettel, rovněž držitel nejednoho mistrovského titulu. „Myslím, že jsou to úplný kecy, abych byl upřímný.  Pokud chceme věci vylepšit, je zcela jasné, že musíme pole více propojit, musíme mít lepší závodění. Tohle je jen sádra. Nevím, který génius s tím přišel, ale tohle není řešení. Je to úplně špatný přístup,“ řekl německý závodník Ferrari.

Ani vítěz kvalifikace na GP Singapuru Charles Leclerc nebyl z nápadu, že nejrychlejší jezdci budou nuceni startovat z konce startovního roštu, dvakrát nadšený. „Nebyl bych šťastný. Jsem mnohem šťastnější, že můžu zítra odstartovat první. Nemyslím si, že je to pro formuli 1 řešením. Ten nejlepší by měl vyhrát a začít na nejlepším místě. A ne obracet pořadí,“ řekl novinářům svůj názor Monačan.

Jezdci ze středu pole také nejásají, Kvjat a Sainz chtějí větší konkurenci mezi výkony týmů

Také Daniil Kvjat, který je zástupcem jezdců ze středu pole, není úplným zastáncem obráceným startovním roštem. „Je to nepřirozené. Nevyřeší to skutečný problém, jde jen o částečnou pomoc středu pole. Měli bychom se soustředit, aby se síly více vyrovnali, potom bychom nemuseli vytvářet sprinty nebo cokoliv jiného,“ řekl ruský závodník.

Spolu s Carlosem Sainzem se shodují, že hlavní problém tkví právě v nevyrovnanosti celého pole. Dle Sainze by se tedy vedení mělo zabývat tím jak zajistit větší konkurenceschopnost dalších týmů s celky TOP 3. „Měli bychom se zabývat tím, aby všechny vozy byly blízko sebe. To zlepší show o 100%. Souboje ve středu poli jsou opravdu zábava, i když máme před sebou vozy, na které nestačíme. Závody by mohly být ještě více vzrušující i bez obráceného startovního roštu,“ myslí si jezdec Mc Larenu.

Dle Kvjata by se měla formule 1 něco přiučit u motocyklové sestry, tedy MotoGP. „Všechny tři nejlepší týmy fungují dobře na všech tratích. Pokud přidáme dalších pět nebo šest týmů, nebo alespoň Renault a McLaren, bude to mnohem zajímavější. Bude to jako v MotoGP, kde se bojuje až do posledního kola, do poslední zatáčky… Takže to je to, jak by se mělo postupovat při změnách v F1,“dodal Kvjat.

Christian Horner by rád více zapojil intuici týmů než naplánované strategie

Trochu konzervativnější pohled na situaci poskytl šéf Red Bullu Christian Horner, který si také nemyslí, že obrácený startovní rošt je řešením problému. „Podle mě kvalifikace funguje dobře. Jsou tři části, není to příliš složité a postupně to graduje,“ vysvětluje Horner. „V současné době je ale ten problém, že v důsledku kvalifikace budeme mít vždy vpředu tři nejlepší týmy. A pokud bychom měly obrácený startovní rošt, tak to bude zase diktovat ten,“ říká šéf Red Bullu.

„Musíme mít v závodě možnost více strategií, které by více zdramatizovaly, vytvořily větší riziko. Letos jsme viděli několik závodů, třeba GP Německa, kde veškeré analýzy vyletěly z okna. Pak pouze reagujete na instinkt. Týmy dnes dokáží analyzovat data a maximalizovat výkon od začátku až do konce. Kdybychom mohli do závodu přidat více variant, ale ne uměle, bylo by to neuvěřitelné,“ myslí si Christian Horner.

Diskuse k článku

Napsat komentář