Jezdci souhlasí s tím, že tréninků je zbytečně moc
Jezdci formule 1 tvrdí, že by měli mít o závodních víkendech méně času během volných tréninků v reakci na slova CEO F1 Stefana Domenicaliho.
Kromě šesti závodních víkendů se sprinty budou mít jezdci letos na většině víkendů tři jednohodinové tréninky. Domenicali nedávno zopakoval svůj názor, že F1 by měla mít pouze jeden nesoutěžní trénink za víkend.
George Russell souhlasil s tím, že F1 by mohla zkrátit trénink na jeden trénink, „ke zkoušce auta, k testování věcí do budoucna“.
Zatímco Domenicali by rád nabídl více odměn za tréninky během závodních víkendů, Russell říká, že je stále potřeba jediné sezení, aby týmy měly příležitost vyvinout své vozy.
„Samozřejmě nemáme vůbec žádné testování. Myslím, že jeden trénink je pro nás všechny dost dobrý na to, abychom udělali různé věci, které potřebujeme, abychom se pokusili pomoci rozvoji.
Stále je to vrchol tohoto sportu. Nechcete zůstat jen s autem, které jste vytvořili na začátku roku, bez možnosti zkoušet nové věci. To je někdy krása, máte 60minutové tréninky, můžete zkoušet nové věci, rozvíjet se, zlepšovat se.
Zatímco pokud jdete rovnou o tréninky, kde se rozdávají body nebo je tam odměna, je méně pravděpodobné, že budete zkoušet nové věci.”
Russell, který je ředitelem Asociace jezdců Grand Prix, však říká, že není důvod, aby F1 měla více tréninků než juniorská série, která ji často doprovází o závodním víkendu.
„Samozřejmě, čím více trénujete, čím více budete jezdit, tím se budete lépe cítit ve voze. Nemyslím si, že je správné, že formule 1 má třikrát více tréninků, než máte v kategoriích F3 a F2. Měli by to být ti, kteří mají více tréninku také proto, že jezdí méně závodů, nemohou tak často testovat.
Žádná praxe by nebyla příliš malá. Původně jsem nebyl zastáncem sprintových závodů, ale když jsem jich během dvou let absolvoval šest, závody ve sprintu si opravdu užívám. Myslím, že mít akci v pátek je životně důležité pro nás všechny a také pro faktor zábavy,” dodává Russell.
„Tři rozhodně nejsou potřeba. Z pohledu řízení je to vždy příjemné, můžete na voze pracovat na jemných detailech a opravdu se pokusit o víkendu nastavit vůz. Ale obecně si myslím, že maximálně jeden, nebo dva, jsou pro nás akorát,” říká Gasly.
Jezdci F2 mají tento víkend před kvalifikací jediný 45minutový trénink. Logan Sargeant, který letos ze seriálu přestoupil do F1, řekl, že mít tři hodinové tréninky je rozhodně hodně, zvláště poté, co přijde někdo z F2.
„Takže jako nováčkovi mi nevadí mít dva nebo tři, ale do budoucna si myslím, že tři nejsou nutné.”