Jezdci Red Bullu si pochvalují tempo, Albon laboroval s novou helmou

Max Verstappen i Alexander Albon pochválili nastavení monopostu RB15 v italské Monze a vyhlížejí souboje s Ferrari a Mercedesy. Spokojený je také Christian Horner, který predikuje v nedělním závodě déšť.

Štítky: GP Itálie Red Bull Zveřejněno 6. 09 2019 — Lukáš Podstata

Max Verstappen vyhlíží nedělní závod, ve kterém bude startovat z chvostu startovního pole kvůli penalizaci za nasazení nové specifikace motoru. „Samozřejmě budu v neděli začínat ze zadních pozic a budu muset hodně pilotů předjet, ale to mi nevadí. Prozatím jsem s autem spokojený a máme opravdu solidní tempo. Nedokážu říct, zda budu schopen bojovat s mercedesy nebo ferrari, protože ty nám opět ukázaly, že jsou o krok napřed v rychlosti na rovinkách.“

Nizozemcův týmový kolega Alexander Albon si vůz také velmi pochvaluje. „Důležitá je sobota, během které uvidíme, co se stane. První pocit je ale dobrý. Neměl jsem špatné tempo a nejsme příliš daleko od Mercedesu a Ferrari,“ říká Albon, který se v pátečních trénincích objevil s novou helmou od firmy Arai.

Ta ale Albonovi dle jeho slov příliš nevyhovuje. „Rozhodnutí o změně helmy přišlo celkem pozdě, chtěli jsme především zjistit, zda nám odlišný obtok vzduchu pomůže usnadnit radiovou komunikaci a zlepšit celkovou aerodynamiku. Upřímně, necítil jsem se při jejím používání příliš dobře. Nejsem ale Adrian Newey (hlavní konstruktér týmu Red Bull – pozn. red.), takže nemůžu nic moc říkat. Tým chtěl, abych to zkusil, nic víc,“ vysvětluje použití nové helmy Albon.

Christian Horner, šéf týmu Red Bull, věří, že pokud budou panovat stejné proměnlivé podmínky jako v pátek i při závodě, může Red Bull bojovat s Mercedesem i Ferrari. „Na Monze se dá opravdu dobře předjíždět. Pokud budou podmínky při závodě stejně jako v prvním tréninku, může se stát opravdu cokoliv.“

Horner také vysvětlil, proč Max Verstappen nasadil novou specifikaci agregátu právě na Monze. „Rozhodli jsme se nasadit novou pohonnou jednotku pro Maxe Verstappena na Monze z důvodu, že se na tomto okruhu dá velmi snadno předjíždět. Jedná se především o strategické rozhodnutí, nejde o žádné mechanické problémy,“ vysvětluje Horner

Diskuse k článku

Napsat komentář