Jezdci opět kritizují příliš “konzervativní” Pirelli

Carlos Sainz a Max Verstappen se vyjádřili na adresu společnosti Pirelli kvůli podle nich příliš "konzervativní" volbě pneumatik pro Velké ceně Miami.

Štítky: Pirelli Pneumatiky Zveřejněno 5. 05 2024 — GPF1.cz

Carlos Sainz a Max Verstappen kritizují přístup Pirelli k Velké ceně Miami a naznačují, že dodavatel pneumatik F1 se rozhodl být příliš “konzervativní”.

Přestože se jezdci v kvalifikaci potýkali s problémy, aby jejich pneumatiky vydržely celé kolo, dvojice kritizovala to, co bude pravděpodobně již třetí sezónu v řadě velkou cenou s jednou zastávkou, a vsadila na to, že Pirelli se při výběru pneumatik rozhodlo špatně.

Před dvanácti měsíci Sainz během závodu propadal v pořadí dolů kvůli potížím s maximálním využitím pneumatik, což byl problém, se kterým Ferrari bojovalo celou sezónu. Devětadvacetiletý jezdec startoval ze třetího místa, ale na cílové čáře byl pátý, když se před něj probojovali George Russell a Verstappen.

“Bohužel si myslím, že směsi pneumatik jsou pro tuto velkou cenu trochu na konzervativní straně,” řekl Sainz. “Myslím, že bychom si zasloužili měkčí směsi a možná trochu větší variabilitu strategie. Neočekávám velký rozdíl oproti loňskému roku.

V loňské sezóně se Verstappen dokázal probojovat pořadím nahoru a nakonec vybojoval vítězství od týmového kolegy Sergia Pereze, přestože startoval z devátého místa, zatímco Mexičan začínal závod z pole position. Trojnásobný šampion F1 se shodl se Sainzem, jediným jezdcem, který ho za posledních 12 měsíců ve velké ceně porazil.

NOVÉ ČÍSLO ONLINE MAGAZÍNU KOLO NA KOLO ZDE

  • Ti, kterým F1 vzala život
  • Důvody odchodu Adriana Neweyho
  • Williams v kleštích investičních stropů
  • Sprinty s námi zůstávají
  • Bodová inflace
  • Aerovychytávky

“Myslím, že jsou konzervativní,” řekl Verstappen. “Ale zároveň se už přehřívají. Chtěl bych více závodů, které mají dvě zastávky, tři zastávky. Myslím, že je to mnohem zábavnější než mít jen jednu zastávku. Pro týmy a jezdce to není až tak náročné. Když máte závod jako v Číně, můžete udělat dvě zastávky – myslím, že to prostě otevírá trochu větší flexibilitu v boxech a je to mnohem zábavnější.

Možná bychom mohli zkusit jet měkčí, ale o tom si musíme promluvit s Pirelli. Nevím, jestli to chtějí udělat.”