Jezdci nechtějí o novém voze pro rok 2022 mluvit, ale už vědí, jak se řídí

Podle Carlose Sainze je chování revolučních vozů, které do formule 1 přijdou už za pár měsíců, veřejným tajemstvím mezi jednotlivými piloty. Ve srovnání se současnými monoposty se údajně chovají ‚úplně jinak‘.

Štítky: 2022 Carlos Sainz Ferrari Zveřejněno 24. 10 2021 — Vašek Štěpánek

Týmy F1 se už plně koncentrují na novou sezonu a pilně pracují na návrzích jednotlivých vozů, které jsou vyvíjeny podle zcela nových technických regulí. Lando Norris nedávno sdílel své pocity z nového McLarenu a přiznal, že není tak příjemný jako stávající model.

Carlos Sainz si nový vůz v Maranellu už také stihl vyzkoušet, i když jen na simulátoru. Pilot Ferrari prohlásil, že Norrisův pocit z nových aut rozhodně nebude ojedinělým a dodal, že se ovládání budoucích vozů stalo otázkou za milion.

„Každý je rád, že ví, jak je na tom jeho auto, myslíte, že si mezi jezdci říkáme, jak jsou na tom ostatní? Řekl bych, že se v paddocku začíná objevovat tendence, kdy každý řekne, jak je nové auto jiné a jak jinak se ovládá. Všichni jsme z toho potom na větvi,“ uvedl pilot Scuderie.

Nová auta už nejsou závislá na přítlaku, který je generován aerodynamickým prouděním nad vozem, místo toho se spoléhají na tzv. ‚ground efect‘. V praxi to znamená, že řízení hlavně v zatáčkách, bude v kokpitu jezdce vnímáno odlišně.

„Bude to velká změna, to ano. Řekl bych, že i my jezdci to začínáme akceptovat a připravovat se na to. V zásadě je ale jakékoliv prohlášení o nových vozech stejné a zavádějící, protože přirozeně nechcete o tom mluvit.“

Španěl také přiznal, že na simulátoru pracuje už od začátku letošního roku. Sezona 2022 je pro Ferrari velmi důležitá, zvlášť po posledních několika letech a je jasné, že do nového vozu investuje vše, co může.

„S novým vozem pracuji na simulátoru už od ledna nebo února a v průběhu roku jsem už v něm i několikrát seděl – naposledy minulý týden. Také po každém testu nových pneumatik od Pirelli jsme se vrátili do továrny a naše poznatky zkusili implementovat do našeho auta.

Na tomto projektu se dělá opravdu hodně práce, tvrdě dělá celá továrna. Příští rok vidíme ve Ferrari jako skvělou příležitost. Zda budeme vyhrávat? To je trochu jiná otázka, ale vůle, píle a záměr k tomu rozhodně nechybí.

Samozřejmě neabsentují ani piloti. Jak jsem řekl, na simulátoru jezdím od začátku roku a několikrát jsem seděl už v novém autě,“ zakončil Sainz.