Jezdci Mercedesu se “vařili” ve svých monopostech
Piloti Mercedesu měli při GP Singapuru problém s přehříváním sedačky. Po závodě vynechali mediální povinnosti.
GP Singapuru je zpravidla jedním z nejnáročnějších závodů v kalendáři. To se potvrdilo i letos, kdy hned několik pilotů bylo po vystoupení z vozu viditelně fyzicky vyřízených. Mezi tyto piloty patřili mimo jiné George Russell a Lewis Hamilton, kteří se potýkali s přehříváním sedačky v monopostu W15.
Toto Wolff později odhalil, že FIA vyhověla žádosti týmu, aby se kvůli přílišnému vyčerpání nemuseli účastnit mediálních povinností. Poprvé v historii GP Singapuru se stalo, že byla celková délka závodu odjeta v plném tempu, tedy bez zásahu safety caru, což rozhodně taky dělalo své.
“Oba se dostávají z přehřátí, ale už jsou v pořádku,” řekl Wolff. “Skočili do ledové kádě a myslím, že to trochu pomohlo.” K závodní strategii, která se Mercedesu úplně nepovedla, se vyjádřil sám šéf týmu.
“Rozhodli jsme se na základě minulých závodů v Singapuru, kde podobně jako v Monaku vám dá měkká sada příležitost na startu. To byla v podstatě jediná příležitost k předjíždění. Bylo to špatné rozhodnutí, které jsme vzali společně na sebe.”
V cíli ztratil čtvrtý Russell na vítězného Norrise více než minutu, což je pro Mercedes potupné: “Byl to opravdu bolestivý večer. Nejde jen o to, že skončíte čtvrtí a šestí, není to dobré zvlášť, když startujete ze třetího a čtvrtého místa.”
“V tuto chvíli to není to, co od sebe očekáváme, protože pokud je vaše nejrychlejší auto minutu za lídrem, je těžké to přijmout,” shrnul závod v Singapuru Wolff.