Jezdci dostali varování ohledně chování v zatáčce číslo 8

Série incidentů z pátečních a sobotních jízd přiměla federaci objasnit pravidla týkající se průjezdů předposlední zatáčkou rakouského okruhu.

4 Zveřejněno 22. 06 2014 — Tomáš Bohuslav

Série incidentů z pátečních a sobotních jízd přiměla federaci objasnit pravidla týkající se průjezdů předposlední zatáčkou rakouského okruhu.

Během volných tréninků a kvalifikace jsme byli svědky toho, jak si řada jezdců dobrovolně prodloužila trať v zatáčce číslo osm ve snaze zajistit si co možná nejlepší nájezd na startovní rovinku. Některým z nich se to vymstilo, ať už formou smyku či následným odečtením zajetého času v kvalifikaci. Mezi postiženými spadající do druhé skupiny byli například oba piloti Mercedesu Lewis Hamilton a Nico Rosberg.

V den závodu pak Mezinárodní automobilová federace všem jezdcům zaslala vyrozumění o tom, že na jakékoliv jejich další prohřešky v tomto úseku tratě si bude dávat obzvláště velký pozor.

„Kterýkoliv jezdec, jenž během závodu opustí trať na výjezdu ze zatáčky 8, přičemž se ukáže, že tím získal očividnou a přetrvávající výhodu, bude nahlášen sportovním komisařům,“ píše se v oficiálním prohlášení FIA.

„Nebudeme například akceptovat, aby se jezdec, který opustí trať na výjezdu ze zatáčky 8, pokusil o předjetí jiného jezdce před zatáčkou 1.“

„Kterýkoliv jezdec, jenž opakovaně opustí trať na výjezdu ze zatáčky 8, bude rovněž nahlášen sportovním komisařům.“

„Jezdcům je dáno na zřetel, že když opustí trať, mohou se na ni opět vrátit, ale pouze tehdy, učiní-li tak bezpečně a aniž by získali přetrvávající výhodu.“

Diskuse k článku

Napsat komentář