Automobilist.com

Jezdce štve chystané omezení testů. „Taková by F1 být neměla!“

Pro rok 2020 má dva předsezonní čtyřdenní testovací bloky nahradit dvojice třídenních – vedení tak chce kompenzovat rekordních 22 závodů během sezony. Piloti by ale naopak uvítali spíše rozšíření testování.

2 Štítky: Daniil Kvjat Pierre Gasly Předsezonní testy Romain Grosjean Zveřejněno 9. 08 2019 — Lukáš Štěrovský

Stejně jako v posledních letech by se v roce 2020 testy měly uskutečnit na okruhu Catalunya, a to v termínech od 19. do 21. února a od 26. do 28. února. „Absolutně s tím nesouhlasím,“ rozčiluje se Daniil Kvjat. „Upřímně už tak testujeme hrozně málo. Měli bychom jezdit mnohem více, a ne jen trénovat na simulátoru,“ říká Kvjat, který vloni působil právě jako testovací jezdec Ferrari.

„To, co máme teď, je z pohledu jezdce minimum. Nejsem nijak nadšený z jízdy na simulátoru, radši bych uvítal mnohem více testovacích dnů. Tohle není taková F1, jaká by měla být. Měli bychom více jezdit. Tohle je jediný sport, kde mimo závodní víkendy trénujeme tak málo. Potřebujeme to. Neříkám, že v takové míře, jako v minulosti, kdy se testovalo neomezeně, ale neměli bychom testovat míň než teď,“ má jasno Kvjat.

Podle Rusa by bylo ideální testovat tak 16 až 20 dní za rok s tím, že čtyři dny z toho by byly sezonní testy. S Kvjatem souhlasí například i Pierre Gasly. „Mám rád řízení vozu F1, takže kdybychom měli 10 nebo 12 dní, bylo by to skvělé. Myslím, že je to o nalezení kompromisu. Koneckonců potřebujete mnoho lidí, abyste mohli jezdit – mechaniky, inženýry a tak dále.

Podle mého to, co bylo v minulosti, bylo až příliš intenzivní a bylo toho asi až moc. Myslím, že s osmi dny je to celkem dobré, ale rozhodně bych nechtěl míň,“ uzavírá pilot Red Bullu. Podobného názoru je i Romain Grosjean. „Už dva čtyřdenní segmenty jsou málo. Testování během zimy je skvělé pro týmy i fanoušky, prostě pro každého. Lidé, co přijdou na okruh, mohou vidět mnohem víc. Myslím, že je to bezva. Nejsem fanouškem toho, aby se to omezilo.“

Diskuse k článku

2 komentáře: “Jezdce štve chystané omezení testů. „Taková by F1 být neměla!“”

  1. Jirka_1 napsal:

    Ještě bych dodal – každá automobilka když postaví nový model, tak s ním najede miliony kilometrů ve všech možných podmínkách, aby vychytala mouchy. Přitom jde pouze o běžný dopravní prostředek, kde nejde o setiny sekundy. Ale F1 to prakticky nesmí…

  2. Jirka_1 napsal:

    Nevím, kdo s omezením testování přišel, ale byl to blb. Náklady na závodění neklesly ani o cent. Takto nutí stáje postavit auto stylem „co se nakreslí, to musí fungovat“. Při vyšponované technice do extrémů je každý malý detail životně důležitý a pokud se tento detail zrovna netrefí, je stáj víte kde. Při testování by se na to rychle přišlo a byla pak možnost nápravy už před sezónou. Jak vidět, tak počítačové simulace nestačí. Williams postavil auto, které nejede a podle všeho nejsou schopni najít jen simulacemi řešení. Na trati by to bylo jiné pivo…

Napsat komentář