Jepičí život nejměkčí specifikace pneumatik

Pozornost během předsezonních testů vzbudila skutečnost, že Mercedes se vůbec nenamáhal s tím vyzkoušet si nově představenou hyper-měkkou (růžovou) specifikaci pneumatik. Důvodem je prý to, že na více než jedno kolo taková sada gum nebude dobrá. Šéf týmu Toto Wolff ji pojmenoval jako sadu gum dobrou tak akorát na přežití.

Štítky: Pirelli Pneumatiky Zveřejněno 16. 03 2018 — GPF1.cz

Zatímco si někteří myslí, že nevyzkoušet si hyper-měkkou specifikaci je nevýhodou, šéf Mercedesu Toto Wolff s tím nesouhlasí.

„Rozhodli jsme se hyper-měkkou sadu vůbec nezkoušet, protože jsme přesvědčeni, že je dobrá tak na jedno kolo. Zatímco testy jsou o tom nasbírat co nejvíce dat a pochopit nastavení auta,“ řekl Toto Wolff. „Hyper-měkká sada nabízí o krok větší přilnavost než ultra-měkká (fialová). Bude to sada dobrá na kvalifikaci, ale my jsme se rozhodli soustředit se na vývojové práce spíše než na výkon v jednom jediném kole. Hyper-měkká specifikace bude dobrá na kvalifikaci a na začátku závodu s ní bude potřeba jen přežít prvních pár kol.“

Toto Wolff byl navíc dalším z těch, kteří zpochybňují velké výkonnostní rozdíly mezi jednotlivými tvrdostmi pneu oproti Pirelli.

„Z toho, co jsme viděli my, usuzujeme, že výkonnostní rozdíly a rozdíly v přilnavosti mezi jednotlivými specifikacemi jsou relativně malé. Jednu nebo dvě desetiny sekundy na kolo. Jindy jsme rozdíl nevnímali skoro žádný, jako například u Williamsu.“

Diskuse k článku

Napsat komentář