Jen Andretti s Cadillacem, nikdo další zájem neprojevil
Prezident FIA Ben Sulayem začátkem měsíce tweetoval, že chce prozkoumat možnost rozšíření startovního roštu F1 tím, že vyzývá potenciální nové týmy k vyjádření zájmu.
Brzy poté Andretti oznámil nové partnerství s General Motors s cílem vytvořit Andretti Cadillac Racing a v budoucnu se připojit k roštu F1.
Andrettiho plány se zatím setkaly s vlažnou reakcí z paddocku F1, přičemž samotná F1 vydala prohlášení, že existují další méně viditelné strany, které mají také zájem o připojení na startovní rošt.
Ben Sulayem v rozhovoru v reakci na jeho výzvu k vyjádření zájmu řekl: „Přímo pro nás je to Andretti,” vysvětlil, že to byla “dosud” jediná strana, která se ozvala.
Ben Sulayem se setkal s šéfem Andretti Global Michaelem Andrettim a jeho otcem, mistrem světa z roku 1978 Mariem, o jejich loňských plánech F1 a řekl, že je velmi jasné, že potřebují spolupracovat s velkým výrobcem automobilů.
I když přidání GM do Andrettiho plánů F1 vedlo k určitému povzbuzení, jako je šéf Mercedesu F1 Toto Wolff, který to nazývá „prohlášením“, zůstávají pochybnosti o tom, jak moc by se americký výrobce automobilů prostřednictvím partnerství zapojil do F1.
Ben Sulayem však prozradil, že měl „dobrou schůzku“ s prezidentem General Motors Markem Reussem před tím, než správní rada výrobce dala souhlas, a zeptal se, jak může být tak velké značce odepřeno místo na startovním roštu.
„Jak můžeme říci ne velkému výrobci? Bavíme se o Spojených státech, máme tam tři závody, je to velmi zdravé. Ale jsem zvolen, abych nevydělával peníze, jsem zvolen, abych podporoval motorsport.”
Sulayem byl jasný ve své touze přivést do F1 nové týmy a věřil, že rozšíření startovního roštu by sérii prospělo. Z mnoha stávajících týmů však přetrvávají obavy ohledně dopadu, který by přidání týmů mělo na jejich výplaty peněžních odměn.
„Mohli by říct, ‘ó, to nám bere kousek dortu’, ano, pro ně – ale co chcete? Možná vykopnout pět týmů, a pak budete mít víc peněz? Můžete to vzít oběma způsoby.
Chci, aby uspěli, ale získat více peněz a méně peněz… Myslím tím, že nákladový strop byl efektivní a my se ho snažíme zefektivnit. Představte si, že máte 145 milionů na každého. Ale já nemůžu blokovat výrobce. Představte si, že to dělám já. Je to špatně.”
Napětí také vzrostlo v posledních dnech poté, co Sulayem zpochybnil údajné ocenění F1 ve výši 20 miliard dolarů, o kterém tvrdil, že je přehnané.
Vedení F1 to přimělo poslat právní dopis FIA, v němž obvinil Bena Sulayema ze zasahování do komerčních práv seriálu.