Jedinými zástupci středu pole v nejlepší desítce byli piloti Force Indie

Zatímco Nico Hülkenberg a Sergio Pérez rozšířilo týmové konto o dalších sedm bodů, řadu jejich kolegů ze středu pole vyřadila v Německu technika.

3 Štítky: Adrian Sutil Daniil Kvjat Esteban Gutiérrez Force India Jean-Eric Vergne Lotus Nico Hülkenberg Pastor Maldonado Romain Grosjean Sauber Sergio Pérez Toro Rosso Zveřejněno 20. 07 2014 — Tomáš Bohuslav

Zatímco Nico Hülkenberg a Sergio Pérez rozšířilo týmové konto o dalších sedm bodů, řadu jejich kolegů ze středu pole vyřadila v Německu technika.

Force India

Nejlepší stáji ze středu pole byla již tradičně Force India. Nico Hülkenberg dojel na domácí půdě na slušném sedmém místě, které mu dávalo dostatečný důvod k radosti.

„Byl to obtížný závod a odlišný od toho, co jsme očekávali, zejména kvůli nižším teplotám, kdy trať byla o dvacet stupňů chladnější než v pátek. Očekávali jsme hodně zadního opotřebení, ale po pár kolech začalo být jasné, že limitující byly přední pneumatiky, a to změnilo hru. Bylo to celkem namáhavé odpoledne, a vzhledem k tomu, jak se vůz choval, si myslím, že jsme ze závodu vytěžili maximum. Takže jsem se musel v polovině závodu přenést přes nějaké problémy s motorem, protože tam byly nějaké zádrhely a nejelo to hladce. Ze strany týmu to bylo dobré zotavení, když ten problém vyřešili. Bylo důležité získat více bodů a z tohoto úhlu pohledu jsem spokojený,“ podotkl Němec.

Do nejlepší desítky se dostal rovněž druhý pilot indické stáje Sergio Pérez. Jak ale sám Mexičan přiznal, v závodě měl spoustu potíží s obutím Pirelli.

„Na startu závodu jsem doufal ve víc, ale nemohl jsem přimět své pneumatiky vydržet déle, tak jako obvykle, a proto jsem po většinu dne měl problémy s vyvážením,“ vylíčil Pérez a pokračoval: „Byl to velmi zvláštní závod; ve srovnání s pátkem se trať velmi změnila a opotřebením trpěly přední pneumatiky, nikoliv zadní. To společně s daleko nižšími teplotami učinilo vůz velmi těžko řiditelným. Když tohle vezmeme v potaz, odjíždět s bodem je nakonec dobrý výsledek, ale v nadcházejících závodech toho musíme dosáhnout víc, abychom mohli nadále bojovat v šampionátu.“

Lotus

Z černozlatých vozů Lotus dojel do cíle Velké ceny Německa pouze ten Pastora Maldonada, Romain Grosjean vinou technických potíží dnešní závod nedokončil.

„Od začátku to byl těžký závod; bylo celkem ošemetné vyhnout se tomu incidentu v první zatáčce, ale pak vypadala rychlost konzistentně,“ pronesl Pastor Maldonado. „Dělal jsem, co jsem mohl, abych zvládnul opotřebení pneumatik, které bylo celkem velké, a my byli schopni jet pouze na dvě zastávky. Také nám pomohly ty dnešní nižší teploty. Původní plán zahrnoval tři zastávky v boxech, ale my měli konkurenceschopný první stint, takže jsme přešli na plán B (dva pitstopy), který nám dnes vyšel dobře,“ dodal Venezuelan, jenž projel cílem jako dvanáctý.

„Start na měkkých pneumatikách nebyl jednoduchý a kromě toho jsem také po safety caru měl potíže je zahřát, ale celková rychlost dnes byla celkem dobrá. Pak jsem ztratil výkon kvůli problému s naším chladícím systémem, takže jsem byl požádán, abych vypnul vůz. Je to velká škoda, jelikož jsme jeli vzhledem k našim soupeřům na odlišné strategii, takže to vypadalo, že bychom mohli bodovat. Tak to v motoristickém závodění občas chodí,“ posteskl si Romain Grosjean.

Toro Rosso

Ani tým z Faenzy nemůže být s výsledky dnešního klání na Hockenheimu spokojen. Do cíle dojel pouze Jean-Eric Vergne, a to navíc na třinácté pozici. Francouz si ke všemu během závodu počínal při souboji s Romainem Grosjeanem v rozporu s pravidly, za což ho sportovní komisaři nejprve odměnili penalizací v podobě pěti vteřin stop and go a posléze i jedním trestním bodem.

„Měl jsem dobrý závod až do chvíle, kdy jsem si musel během svého druhého pitstopu odbýt pětivteřinovou penalizaci stop and go, což zničilo jakoukoliv možnost na získání bodů. Poté jsem se vrátil na trať na super měkkých pneumatikách, které jsou v provozu velmi křehké. Hodně brzy byla má přední levá pneumatika zničená a já byl donucen znova zastavit pro primární pneumatiky, abych dokončil závod. Myslím si, že body tady byly možné, závod vypadal skvěle, takže je to opravdová škoda,“ řekl Vergne.

A litovat mohl také Francouzův týmový kolega Daniil Kvjat. Ten šachovnicový praporek nespatřil vůbec, neboť ještě předtím, než jím byl odmáván konec závodu, zachvátily jeho vůz plameny.

„Je škoda, jak můj dnešní závod skončil, zejména když se nám včera opravdu dařilo. Až do kontaktu s Pérezem, kvůli kterému jsem ztratil půdu pod nohama, vypadal můj první stint OK. Myslím si, že ve druhém stintu, v němž jsem se snažil dostihnout pole a získat ztracené pozice, jsem se nestaral dostatečně dobře o pneumatiky. Poslední stint vypadal dobře, co se rychlosti týče, ale najednou jsem ztratil pohon a pak jsem ve zpětných zrcátkách uviděl kouř a potom i plameny. Ve voze najednou začalo být opravdu horko, takže jsem zaparkoval a vyskočil ven tak rychle, jak to jen šlo. Není to pěkná situace, ale teď jsem více než čímkoliv jiným znepokojen vozem. Doufám, že všechno bude OK, a teď přepnu své soustředění na Maďarsko, kde se nám doufám bude dařit lépe,“ konstatoval ruský mladík.

Sauber

Také v případě týmu z Hinwilu se dnes nedá hovořit o povedeném závodě. Velkou cenu Německa dokončil pouze Esteban Gutiérrez, a to navíc daleko za body.

„Celý tým odvedl během víkendu dobrou práci. Od pátku jsme se snažili vyvinout vůz, jak to jen šlo. Každopádně, čtrnáctá pozice není uspokojující. Bojoval jsem po celý závod, od začátku až do konce, snažil jsem se získat pozice a udržet vozy za sebou. V tuhle chvíli nám schází rychlost na to, abychom byli schopni bojovat s ostatními před námi. O moc víc jsme toho už udělat nemohli. Musíme dále pracovat a soustředit se na naši výkonnost, abychom v dalších závodech byli konkurenceschopnější,“ nechal se slyšet Mexičan.

Adriana Sutila zradila technika, a tak si na své konto připsal již páté odstoupení v letošní sezoně.

„Byl to vzrušující závod s dobrými souboji. Užil jsem si spoustu zábavy a poprvé jsem se mohl držet některých ostatních jezdců. Je to pozitivní, jelikož náš vůz byl tento víkend konkurenceschopnější. Pak jsem náhle po svém druhém pitstopu ztratil výkon, a když jsem najel do Motordromu, pomyslel jsem si, že se motor vypne. V posledním zatáčce jsem měl podobný problém, pak jsem se dostal do smyku a tentokrát se už motor vypnul,“ popsal své patálie německý závodník.

 

 

 

 

Diskuse k článku

Napsat komentář