Jediným zástupcem středu pole v první desítce byl Vergne

Jean-Eric Vergne z Toro Rosso si udržel pozici nejlepšího jezdce středu pole také v neděli a dojel si pro dva body za deváté místo v cíli. Zbytek týmů selhal.

Štítky: Adrian Sutil Daniil Kvjat Esteban Gutiérrez Force India Jean-Eric Vergne Lotus Nico Hülkenberg Pastor Maldonado Romain Grosjean Sauber Sergio Pérez Toro Rosso Zveřejněno 27. 07 2014 — Tomáš Bohuslav

Jean-Eric Vergne z Toro Rosso si udržel pozici nejlepšího jezdce středu pole také v neděli a dojel si pro dva body za deváté místo v cíli. Zbytek týmů selhal.

Toro Rosso

Francouz hájící barvy italského týmu položil základ k dnešnímu dobrému výsledku již během včerejší kvalifikace. Na startu Velké ceny Maďarska mu patřilo osmé místo, přičemž v první desítce byl klasifikován i po odmávnutí šachovnicovou vlajkou. Není proto divu, že v cíli závodu oplýval radostí.

„S tímto víkendem jsem velmi spokojený, myslím si, že byl dobrý. Co se týče závodu, tým odvedl fantastickou práci, když mě zavolal do boxů ihned poté, co na trať vyjel safety car, a všechno vyšlo skvěle. Závod byl opravdu pěkný, a když jsem nějaký čas jezdil na druhé pozici, byla to opravdu zábava. Věděl jsem, že nemám rychlost na to, abych se udržel ostatních za mnou až do konce závodu, ale byl to skvělý moment. Samozřejmě bych byl radši, kdybychom dojeli na lepší pozici a získali víc bodů, ale pořád musíme zlepšit výkonnostní stránku vozu. Jsem přesvědčen, že pokud budeme postupovat krok za krokem, tak to brzy přijde, takže ohledně druhé poloviny sezony jsem opravdu pozitivní,“ vylíčil Jean Eric Vergne.

Závod Daniila Kvjata se rozhodl v podstatě již na začátku zaváděcího kola. Ruský jezdec měl potíže se svou pohonnou jednotkou, které vyústily ve start z pitlane.

„Byl to velmi těžký závod. Nejsem si jistý, co se na startu stalo, nikdy předtím se mi to nestalo. Motor prostě zhasnul, a tak jsem byl donucen startovat z boxové uličky. První polovina závodu nebyla tolik špatná, snažil jsem se dostihnout (ostatní vozy), ale předjíždění bylo obtížné a já jsem ve snaze starat se o své pneumatiky prožíval těžké časy, zejména když jsem trčel za ostatními vozy. Je to škoda, protože jsme mohli zakončit první polovinu sezony na výši, ale jsem si jistý, že můžeme věci otočit a v příštím závodě se vrátit rychlejší,“ řekl Kvjat, jenž spatřil šachovnicový praporek jako čtrnáctý v pořadí.

Sauber

Švýcarský tým měl dnes na dosah zisk svých letošních premiérových bodů, nakonec se tak ale nestalo, neboť Adrian Sutil se umístil jen těsně za hranicí první desítky. Odměna za desátou příčku v cíli mu unikla o necelou jednu vteřinu. Bodové konto Sauberu tak i nadále zeje prázdnotou.

„Dokončit jedenáctý bylo velmi blízko od zisku jednoho bodu. Nebyl to jednoduchý závod, zejména na začátku s těmi obtížnými povětrnostními podmínkami a dvěma fázemi za safety carem. Během první fáze jsme poprvé zajeli do boxů. Když jsem do nich přijel, musel jsem čekat, jelikož Esteban ještě nebyl hotov. Ztratil jsem nějaký čas, ale probojoval jsem se zpět. Nakonec jsem dokončil závod na jedenácté pozici. V zatáčkách jsem byl rychlejší než Jenson, ale nemohl jsem ho předjet, jelikož neudělal žádnou chybu a na rovinkách mi ujížděl. Každopádně to byl pozitivní den, jelikož jsme se přiblížili týmům před námi, a to je to, co se počítá.“

„Závod začal dobře, protože jsem mohl na startu získat nějaké pozice. Tlačil jsem na to, jak to jen šlo, snažil jsem se jet velmi přesně a konzistentně. Byl jsem schopný získat nějaké pozice a všechno šlo správným směrem. Během fáze ze safety carem jsem zajel do boxů, všechno bylo podle plánu. Po restartu jsem bojoval s Kimim a snažil jsem se ho udržet za sebou. Rychlost byla dobrá a také jsem byl schopný držet se jezdců přede mnou. Byl to nešťastný konec, ale je tu hodně pozitiv, která si z tohoto víkendu můžeme vzít,“ uvedl Esteban Gutiérrez, jehož ze závodu v osmatřicátém kole vyřadily technické problémy.

Lotus

Romain Grosjean bude chtít zřejmě na dnešní závod co nejdříve zapomenout. Šachovnicový praporek nespatřil, jeho dalšímu účinkování na Hungaroringu zabránila v desátém kole jezdecká chyba.

„Dneska jsme závod nedokončili, což je velmi znepokojivé. Odpoledne byly podmínky na trati velmi záludné a my jsme nemohli z pneumatik vytěžit maximum. Ve chvíli, kdy na trať vyjel safety car, jsme učinili správné rozhodnutí, když jsme přezuli na slicky – jako většina pole – já jsem ale udělal chybu, když jsem se snažil udržet tyto pneumatiky zahřáté. Bohužel jsem se dotkl bílé čáry, dostal jsem smyk a bylo to. Je mi líto každého v týmu, protože všichni do toho dávají maximum, aby mi dali co nejlepší vůz. Doufejme, že nám tyto poslední dva týdny práce a přestávka, která je před námi, pomohou posunout se vpřed a že se do dalšího závodu vrátíme silnější,“ konstatoval Francouz.

Pastor Maldonado Velkou cenu Maďarska na rozdíl od svého týmového kolegy dokončil, ani on však neměl příliš důvodů k radosti. Bylo to totiž až na třináctém místě, tedy poměrně daleko za body.

„Byl to pro nás těžký závod. Byly tu potíže s nalezením dostatečné přilnavosti a povrch tratě byl velmi kluzký. Neměli jsme vždycky plný výkon, což rozhodně už tak náročný závod s proměnlivými podmínkami ještě ztížilo. Nebyli jsme schopni se na rovinkách přiblížit ostatním vozům, kvůli čemuž bylo předjíždění těžké, a tady těch míst k předjíždění příliš není. Důležité je, že jsme dokončili všech sedmdesát kol, takže máme spoustu informací na to, abychom učinili na voze další úpravy,“ nechal se slyšet Venezuelan.

Force India

Po včerejší kvalifikaci se zdálo, že má Force India v maďarském závodu nakročeno k rozšíření svého bodového konta, nakonec však stáj Vidžaje Mallyi opouští Hungaroring zcela s prázdnou. Ba co víc, ani jeden z jejich pilotů dnešní závod nedokončil.

„Nebyl to zrovna ten nejlepší den v kanceláři a já se cítím zklamaný. Trať usychala a já byl celkem blízko za Checem, když jsem se s ním v poslední zatáčce dostal do kontaktu. V předchozím kole zaujmul daleko širší stopu, takže jsem se vnitřkem pokusil o předjetí, on to vzal těsnější stopou a já už jsem od toho manévru nemohl upustit. Narazil jsem do jeho vozu, ztratil své přední křídlo a najel přímo do bariér. Byla to má chyba a týmu jsem se za to omluvil. Je to frustrující zejména proto, že v tomto závodě bylo spousty potenciálu, ale hádám, že to byl jeden z těch dnů, kdy věci nevycházejí tak, jak by měly,“ pronesl Nico Hülkenberg, jenž tak přerušil sérii třinácti po sobě jdoucích závodů, v nichž dojel na bodovaných pozicích.

Z kolize se svým týmovým kolegou vyšel Sergio Pérez ještě vcelku dobře, na rozdíl od Němce mohl v závodě pokračovat, o osm kol později se však dopustil chyby, která jej z maďarského klání nadobro vyřadila.

„Je to velmi znepokojující konec našeho víkendu, zvlášť když to vypadalo, že bychom mohli získat hodně bodů,“ litoval Pérez. „V poslední zatáčce jsem byl příliš široký, najel jsem na obrubník, ztratil jsem záď a bylo to – byl jsem ve zdi. Byl to velmi smolný konec našeho závodu a je mi za to týmu velmi líto, protože si dnes nějaké body zasloužili. Podmínky byly obtížné, trať usychala a zlepšovala se, a to vás přiměje tlačit to až na limit, ale byly tam nějaké mokré fleky, které vás mohly nachytat. Z toho víkendu si vezmeme pozitivní elementy a v příštím závodě se vrátíme na body,“ slíbil Mexičan.

Diskuse k článku

Napsat komentář