Zavěšení kol u některých týmů možná není legální, start sezony mohou ohrozit formální protesty

Týmy formule 1 neshodly na tom, zda systém zavěšení používaný Mercedesem a Red Bullem je nebo není legální. Celou situaci tak musí vyjasnit technický ředitel Charlie Whiting, který však už dříve zamítl podobný koncept Ferrari. Debata na toto téma začala právě dotazem Ferrari, které se ptalo na legalitu určitého systému, jehož obdobu využívají týmy Mercedes…

2 Štítky: FIA Pravidla Zveřejněno 13. 02 2017 — Lukáš Štěrovský

Týmy formule 1 neshodly na tom, zda systém zavěšení používaný Mercedesem a Red Bullem je nebo není legální. Celou situaci tak musí vyjasnit technický ředitel Charlie Whiting, který však už dříve zamítl podobný koncept Ferrari.

Debata na toto téma začala právě dotazem Ferrari, které se ptalo na legalitu určitého systému, jehož obdobu využívají týmy Mercedes a Red Bull. FIA jej však prohlásila za odporující pravidlům, což by mohlo znamenat, že právě vozy Mercedes a Red Bullu pro letošní rok jsou potenciálně nelegální.

Vysvětlení: O co jde v technické kauze tlumičů Mercedesu a Red Bullu?

Minulý týden se konala schůze technických šéfů týmů. Jedním z témat byl právě systém zavěšení a jeho legálnost. Jenže zástupci stájí se nedokázali shodnout na tom, co ještě je a co už naopak není v mezích pravidel. Proto se bude čekat na oficiální vyjasnění regulí technickým ředitelem FIA Charliem Whitingem.

To by mělo být k dispozici v řádech dnů, nejpozději před začátkem prvních testů. Prozatím není jasné, jak nejasnosti ohledně zavěšení ovlivnily vývoj letošních monopostů. K eventuálním diskvalifikacím v Austrálii za nelegální prvky na vozech by mohlo dojít jen v případě, že si některý z týmů bude na soupeře oficiální cestou stěžovat.

Čtěte dále: Red Bull si ponechá kontroverzní systém zavěšení, částečně ho ale přepracuje

Mercedes na hraně pravidel. K výhrám mu měl pomoci systém napodobující aktivní zavěšení

Diskuse k článku

Napsat komentář