Je to zrada, reagují motoráři Renaultu na spolupráci Alpine s Mercedesem
Zaměstnanci motorového oddělení Renault F1 nejsou spokojení s potenciálním ukončením vývoje vlastního motoru ve formuli 1.
Již nějakou dobu se ví o tom, že francouzská stáj Alpine vážně uvažuje o tom vzdát se vlastních motorů, přičemž by se stala zákaznickým týmem. Jednání o technické spolupráci a odběru motorů probíhají zejména s Mercedesem.
Tato skutečnost se nelíbí motorovému oddělení Renault pro F1, který francouzskou automobilku vyzval k přehodnocení plánů stát se zákaznickým týmem Mercedesu. Takové rozhodnutí doslovně označují za “zradu”.
Byť v posledních týdnech spekulace o spolupráci Alpine s Mercedesem sílily, rozhodnuto stále není. K oficiálnímu stanovisku má dojít nejdéle do 30. září. Renault již má mít dokonce plán, jak naložit s motorovým oddělením, které by se mělo stát technologickým centrem automobilky.
Vývoj motoru Renault F1 začal již v roce 1977. Rozhodnutím ukončit vývoj motoru by tak skončil dlouholetý příběh ověnčený mnoha úspěchy.
Sociální a ekonomická rada Alpine vydala prohlášení, ve kterém stojí: “Vedení skupiny plánuje zastavit program 2026 ve Viry-Chatillon a rozhodnout se pro dodávku motoru, pravděpodobně od Mercedesu. Důvodem jsou významné úspory v rámci nákladů na vývoj ve výši 120 milionů dolarů, tedy 17 milionů dolarů ročně.”
„Nechápeme, co vás ospravedlňuje k zabití této elitní entity, která je místem Viry-Chatillon a zrazení její legendy a DNA naroubováním srdce Mercedesu do našeho vozu F1 Alpine. Oznámení o ukončení vývoje a výroby francouzských pohonných jednotek pro formuli 1 je nepochopitelné.”
“Nemůžeme akceptovat, že Alpine a Renault Group poškozují jejich image, a proto žádáme pana De Mea (CEO Renault) a jeho představenstvo, aby se tohoto rozhodnutí vzdali.”
Vývoj nového motoru probíhá podle plánu
Ve vyjádření se zaměstnanci zároveň vyjádřili k tomu, jak probíhá vývoj pohonné jednotky pro rok 2026 – ta podle testů ukazuje dobrý potenciál. Testovací motor během prvních hodin provozu překračoval výkon 400 kW, což je blízko výkonnostnímu cíli stanovenému pro začátek sezóny 2026.
Automobilka odmítla celou záležitost komentovat a platí, že k finálnímu rozhodnutí dojde 30. září.