Jaký význam má odchod Jamese Allisona z pozice technického ředitele Mercedesu

Významně populární technický ředitel týmu Mercedes James Allison končí ve své funkci. Takhle dramaticky zní jedna z organizačních změn, do které se obhájci titulu mistra světa pustili. Ve skutečnosti jde ale o změny, které mají posílit šance na pokračování úspěchů i v roce 2022 a dále. Jaký konkrétní smysl změny mají?

Štítky: James Allison Mike Elliott Zveřejněno 14. 04 2021 — Tomáš Richtr

Po zesnutí jeho ženy opustil James Allison Ferrari a nastoupil k Mercedesu na pětiletou štaci, která právě letos končí. V zájmu kontinuity převezme Allison více strategickou roli (nově Chief Technical Officer místo Technical Director) a na pozici technického ředitele jej vystřídá dosavadní ředitel technologií Mike Elliott. Allison se bude starat o přípravu týmu na novou éru formulí začínající už příští rok.

Už vloni se rozhodl odejit šéf oddělení motorů Andy Cowell, který stál v čele Mercedes-AMG High Performance Powertrains (HPP) a dovedl tým k sérii úspěchů v hybridní éře. Jeho zodpovědnosti převzal Hywel Thomas.

Mercedes aplikuje strategii postupného rozvoje talentů uvnitř firmy. Postupný rozvoj a předávání know-how by tak neměl týmu F1 činit výrazné problémy. Podobně, jako se před rokem 2014 ujal Geoff Willis projektu nového vozu a pak jej předal technické skupině Alda Costy, podobně se Allison ujme nového projektu v polovině letošního roku. Týmy navíc nově pracují pod rozpočtovými stropy a s principem aerodynamických bonusů a hendikepů a pro rok 2025 chystá F1 motor nové generace – vývoj na něm bude muset začít alespoň dva roky předem.

Nový technický ředitel Mike Elliott pracoval s Allisonem už v Renaultu / Lotusu. Od roku 2012 do Mercedesu nastoupil jako šéf oddělení aerodynamiky a před pěti lety se stal ředitelem technologií.

Dalšími důležitými manažery Mercedesu jsou vedle CEO Tota Wolffa strategický šéf James Vowles, sportovní ředitel Ron Meadows a ředitel závodního inženýringu Andrew Shovlin.

Audi přichází s updatem pro plug-in hybridy – baterie mají větší kapacitu