Jaké je to závodit s hlasitým motorem za zády
Daniel Ricciardo povyprávěl, jaké je to závodit s hlasitým motorem za zády.
Formule 1 už nyní zvažuje, že by pro rok 2030 nechala vyvinout motor, který bude hlasitější.
“Jak se podle vašich zkušeností, ne jako diváka, ale jako řidiče, mění zážitek z jízdy s hlasitějším motorem za zády?” dostal otázku Daniel Ricciardo v úvodu Velké ceny Emilia Romagna.
“Na to mohu odpovědět: Dejte mi takový motor,” řekl Ricciardo.
“No jo, když jsem nastoupil do F1, tak ten starší motor byl mnohem hlasitější. Když ho nastartujete, tak na něj čekáte. To se to roztočí. A pak, když se rozjede, cítíte takové to mravenčení v páteři. A možná je to jen tím, že jsem byl mladší a nezkušení a asi ještě dost vystrašený z toho sportu. Ale když motor naskočil, bylo to jako “woah”. Jo, bylo to děsivé.
Bylo to spíš děsivé. A nevím, kdybych měl začínat kariéru teď, jestli by to bylo stejné, protože je to nové, nebo protože zvuk motorů je jiný. Ale cítím, že určitým prvkem byl zvuk. A opravdu to znělo jako takové zvíře připravené k vypuštění z klece. Takže si ten pocit živě pamatuji. A ten byl děsivý. A pak, jakmile se dostanete na trať, jste na svém šťastném místě a máte to v pohodě. V garáži, když čekáte a začne to a říkáte si, dobře, brzy to začne být vážné. To byl super, děsivý pocit.”
Carlos Sainz dodal:
VYŠEL NOVÝ MAGAZÍN KOLO NA KOLO č. 10/2024.
PŘEDPLATNÉ: KOLO NA KOLO
PŘEČTI SI STARŠÍ ČÍSLO 06/2024:
“Vzpomínám si, jak jsem v roce 2005 jel na svůj první závod Formule 1. Bylo mi deset let. Když jsem poprvé uslyšel motor formule 1, dostal jsem strach. A tak trochu, ano, jak říkal Daniel, mě ten zvuk opravdu vyděsil. Říkal jsem si, že ty věci jsou šílené. Kdo někdo na ně nasedne a jede naplno?
A tak jsem se stal fanouškem tohoto sportu a Fernando a Michael se v té době stali mými idoly. A od té doby jsem chtěl být jezdcem Formule 1. A ten prvek už tam rozhodně není, i když motory jedou, ani dnes nemůžete pořádně mluvit, když jsou zapnuté, ale není to stejné, ne. Cítil jsem, že rok 2026 je dobrou příležitostí, jak se v tomto směru možná trochu vrátit. Nevím, nakolik tomu tak bude teď. Mluví se o tom, že to bude v roce 2030. Za sebe bych si přál, aby to přišlo dřív, protože se syntetickými palivy a pokrokem, který v této oblasti nastal, je myslím velmi dobrá příležitost, jak urychleně vrátit ten zvuk a vrátit takovou formuli 1, což bych velmi rád a velmi podporoval.”