Předpovídáme kompletní jezdecké složení sezony 2022

Druhá polovina sezony se rozjela. A to také znamená, že finišují jednání o smlouvách, které ještě nebyly na příští rok uzavřeny. Ostatně, svět čeká na rozuzlení některých největších příběhů. Jak by mohla vypadat soupiska příštího ročníku? Tahle by měla být nejvíce pravděpodobnou podobu.

Štítky: 2022 Zveřejněno 31. 08 2021 — Tomáš Richtr

George Russell měl být podle zákulisních informací oznámen jako pilot Mercedesu už na Silverstonu, ale to se nestalo. Hlavním důvodem je fakt, že Mercedes chce ještě před tím Bottase umístit jinam. To jiné by měla být Alfa Romeo. Oznámení se čeká před Velkou cenou Itálie.

U týmů Ferrari a McLaren je situace naopak jednoduchá. Lando Norris (v květnu podepsal “mnohaletou” smlouvu) a Daniel Ricciardo (smlouva do roku 2023) zůstávají v McLarenu a Carlos Sainz (smlouva do roku 2022) s Charlesem Leclercem (smlouva do roku 2024) ve Ferrari. I když se Ricciardo trápí a internet je plný strašidelných předpovědí o tom, že se jej McLaren už na konci sezony možná zbaví a že jej snad dokonce nahradí i Valtteri Bottas, McLaren si je vědom důležitosti stabilního složení. A příští rok je to v důsledku nové generace formulí restart pro všechny, takže proč by nemohl být pro Ricciarda.

Alpine čerstvě potvrdil Fernanda Alonsa a dříve už několikaletou smlouvu s Estebanem Oconem. A se stabilitou je na tom podobně také tým Aston Martin. Také jeho největšími problémy rozhodně nejsou piloti. Sebastian Vettel má smlouvu ještě na příští rok a Lance Stroll, syn většinového majitele nejen týmu F1, ale také automobilky Aston Martin, je v týmu doslova ‘jako doma’.

Ve všelijakých rozhovorech potvrdil tým AlphaTauri, že Pierre Gasly (má smlouvu s Red Bullem do roku 2023) a Yuki Tsunoda budou pro tým závodit i příští rok. Red Bull nejnověji potvrdil Sergia Péreze pro příští rok. Poradce Red Bullu Helmut Marko o Gaslym prohlásil, že je v AlphaTauri letos tím “nejlepším Gaslym, kterého jsme doposud viděli”. Šéf AlphaTauri Franz Tost očekává formální potvrzení svých pilotů během září.

Zato u Alfa Romeo je to pěkně zamotané. Úvod textu naznačuje, že by měl do Alfy přijít Valtteri Bottas. Po pěti letech u Mercedesu má hodně solidní know-how a je rychlým pilotem v kvalifikaci a spolehlivým závodníkem ve velkých cenách. Dobré pro Alfu. Pro Bottase je to podstatně lepší scénář, než hodně těžko stravitelný návrat do Williamsu. Jeho oznámení se čeká příští týden před GP Itálie. Jeho týmovým kolegou by měl být šampion F2 a formule E Nyck de Vries, junior Mercedesu. Znamená to, že Kimi Räikkönen na konci sezony skončí.

U týmu Haas se očekává, že v něm pro rok 2022 zůstane Mick Schumacher, to samé můžeme říci o Nikitu Mazepinovi. Tým se rozhodl letošní rok vývojově doslova přeskočit, čímž jej výkonnostně zcela vymazal. Ale příští rok by to s novými pravidly mělo být rozhodně lepší.

Podobně složitá situace jako u Alfy Romeo je u Williamsu. Russellovi končí smlouva. Když se fanoušci často ptají na to, co Mercedes udělá s Bottasem, určitým návodem pro odpověď je, co nyní s Russellem? Na tlak veřejnosti se ve formuli 1 nedá věřit, ale Russellův potenciál je natolik veliký, že nechat ho napospas některému z týmů na chvostu pole – jenom proto, aby měl Mercedes možnost být nadále spokojen se svou týmovou dvojkou – to je ze všech ohledů manažersky krátkozraké.  Formule 1 vidí dál než jen na příští rok… a Lewis Hamilton nebude závodit věčně.

Jezdecké složení Williamsu pro příští rok je asi tou největší hádankou ze všech týmů. Nejnovější spekulace mají za to, že Alex Albon se vrátí do F1 právě s Williamsem, po bok současného pilota Nicholase Latifiho.