Jak to vypadá s formou Tsunody a Lawsona po výměně sedaček
Yuki Tsunoda a Liam Lawson už mají za sebou první tři závody poté, co došlo k jejich výměně mezi Red Bullem a Racing Bulls. Naplnil Tsunoda očekávání a podařilo se Lawsonovi napravit svou reputaci?
Dva závody a konec. Takto by se dala zrekapitulovat krátká epizodka Liama Lawsona u Red Bullu. Před sezonou byl zvolen jako náhrada za Sergia Péreze. Byť měl tehdy Novozélanďan za sebou pouze 11 závodů za Racing Bulls, vedení rakouské stáje upřednostnilo jeho před zkušenějším Yúkim Tsunodou – údajně byl “mentálně vyspělejší”. Nicméně úvodní dvě velké ceny byly z Lawsonova pohledu naprostým propadákem. Christian Horner ani Helmut Marko rozhodně nepočítali s tím, že druhý RB21 budou vídat na samotném chvostu.
Proto se před Japonskem se uchýlili opět k roli kata a Lawsona popravili – poslali zpět do Racing Bulls a povýšili naopak Tsunodu. Japonec před víkendem hlásal, že dle jízd na simulátoru by neměl mít s ovládáním vozu na trati problém, ovšem na Suzuce přišel tvrdý pád na zem a poznal, že uřídit nezkrotného “býka” je skutečně fuška. Bylo zjevné, že s autem bojuje. Přesto již byly náznaky, že by se Tsunodovi mohlo dařit mnohem lépe, než jeho předchůdcům. Lawson se u Racing Bulls rovněž rozkoukával a na svého nového týmového kolegu Isacka Hadjara poměrně výrazně ztrácel jak v kvalifikaci, tak v závodě.
Tsunoda i Lawson se začínají chytat
Bahrajn byl už pro Tsunodu mnohem slibnější. Dostal se relativně rychle do tempa a i ztráta na Verstappena se nepatrně zmenšila. Ačkoliv dříve bychom za 10. místo pilota Red Bullu nepochválili, tak Tsunoda si uznání zasloužil a zejména v neděli se “blýskl”. Připsal si dva body a po pěti závodech se tak do nejlepší desítky vrátil i druhý monopost red bullu. U Lawsona sice na papíře výsledek kvalifikace v Sachíru nevypadá tak slavně, ale pokud se na to podíváme podrobněji, tak na Hajdara ztratil 0,6 sekundy, což už není tolik, co mu scházelo na Verstappena.
Třetí závod Tsunody v roli pilota top týmu a třetí závod pro Lawsona po degradaci probíhal rozpačitě. Pozitivní je, že se Tsunoda opět dostal do třetí části kvalifikace. Za osmé místo by mohl být asi rád, nicméně v kontrastu s Verstappenovou pole position to na Japonce nehází dobré světlo. Samozřejmě je to pořád mnohem lepší, než kdyby startoval stejně jako Lawson stále z chvostu. Ten měl na rozdíl od Tsunody perfektní sobotu. Poprvé od začátku sezony dokázal porazit svého týmového kolegu a do závodu odstartoval ze solidního 12. místa. Pro Tsunodu závod skončil už v prvním kole, když kolidoval s Gaslym. Kdyby Lawson nedostal kontroverzní penalizaci, měl šanci skončit za Hajdarem na 11. místě.
Závěrem
S odstupem času se zdá, že Lawsonovo povýšení bylo unáhlené a měli dát okamžitě šanci Tsunodovi. Přeci jen je proti Lawsonovi mnohem zkušenější a Lawson byl měl naopak příležitost se v Racing Bulls vyjezdit. Pomalu se to začíná ukazovat, jelikož Tsunoda si s RB21 očividně rozumí lépe a Lasawonovi svědčí spíše prostředí, kde na něj není vyvíjen takový tlak.