Jak si vedli nováčci v Mexiku: Bearman odjel životní závod
Bearman pokračuje v skvělých výkonech, které v Mexiku vyšperkoval senzačním čtvrtým místem. Po čtyřech závodech se na body vrátil také Bortoleto.
Mexickým hrdinou byl jednoznačně Oliver Bearman, který v posledních závodech sbírá bodík po bodíku na konto Haasu. Ovšem základy na dobrý výsledek samozřejmě pokládá už v sobotu. Potřetí v řadě si pojistil start z nejlepší desítky. V Singapuru startoval devátý, v USA osmý a v Mexiku se kvalifikoval sice na desátém místě, ale po trestu Carlose Sainze se posunul na devátou pozici.
V neděli zajel svůj životní závod. V chaosu v první zatáčce se perfektně zorientoval a polepšil si o tři příčky. Nicméně nezalekl se ani čtyřnásobného šampiona Verstappena, když si na něj v šestém kole vyšlápl a odvážným manévrem jej předjel a posunul se tak na čtvrtou příčku.
Když Hamilton zajel do boxů, dokonce přičichnul k tomu, jak voní stupně vítězů. Nakonec mu třetí místo “ukradl” Verstappen, který vsadil na jednozastávkovou strategii. Přesto je čtvrté místo doposud Bearmanovým nejlepším umístěním ve formuli 1, kromě toho dokázal za sebou udržet Piastriho.
Pochvalu si rovněž zaslouží Gabriel Bortoleto a Kimi Antonelli. Pro Brazilce dopadla kvalifikace katastrofálně. Vypadl už v prvním segmentu a do závodu startoval až šestnáctý. Ale start se mu podařil na výbornou a po prvním kole už byl třináctý. Ačkoliv byl jeho výkon poměrně anonymní, tak může být se svým výkonem spokojený. Na bodované pozice se dostal během první vlny pitstopů, kde se udržel až do cíle. Na své konto si připsal jeden bod za desáté místo.
Z Mexika odjíždí s úsměvem na tváři i Antonelli. V kvalifikaci se mezi něj a Russella sice vklínil Verstappen, ale přesto se nejednalo v podání Itala o nijak špatný výkon, spíše naopak. Protože na týmového kolegu ztratil pouze 84 tisícin. Také jemu pomohly zastávky v boxech, díky kterým se dostal před Russella. Kvůli rozdílné strategii byl v jisté fázi závodu pomalejší než Russell, takže jej musel pustit, ale jelikož Bearmana nedokázal předjet, pozice si prohodili nazpátek a Antonelli skončil v cíli šestý, těsně před Russellem.
Forma Racing Bulls je fuč, nebo alespoň co se závodní rychlosti týče. Na jedno kolo jim to stále poměrně jede, což dokazuje osmé místo Isacka Hadjara.
To už se nedá říct o Liamovi Lawsonovi, který na něj v Q2 ztratil téměř dvě vteřiny. Pro Novozélanďana se nevyvíjel ani závod samotný dobře. Ve třetím kole jel do boxů pro nové přední křídlo. Lawson se posléze trápil na posledním místě, pravděpodobně kvůli poškozené podlaze, tak se jej tým rozhodl stáhnout v devátém kole ze závodu.
Hadjar sice téměř celou velkou cenu jel na desátém místě, ale v 65. kole se začal propadat. Nejprve jej překonal Bortoleto, kterého následovali Albon s Tsunodou. Pro francouzsko-alžírského závodníka to je třetí závod v řadě bez bodů.
Alpine se snaží poslední závody pouze přežít a oba jejich piloti paběrkují na samotném chvostu. Na okruhu bratří Rodríguézů byli naprosto ztracení, takže se ani výkony nedají nijak hodnotit. Franco Colapinto byl naprosto ztracený. Ale co může brát jako malé povzbuzení je, že v kvalifikaci byl pouze o desetinu pomalejší než Gasly.
| Pilot | Kvalifikace | Závod |
|---|---|---|
| Isack Hadjar | 9. | 13. |
| Franco Colapinto | 20. | 16. |
| Gabriel Bortoleto | 16. | 10. |
| Kimi Antonelli | 6. | 6. |
| Liam Lawson | 15. | DNF |
| Oliver Bearman | 10. | 4. |






