Jak si vedli nováčci v Bahrajnu: Doohana připravil o první body safety car

Ač se to nemusí zdát, tak nejvýraznějším nováčkem v Sachíru byl Antonelli, a to zejména v kvalifikaci. Doohan je na dobré cestě, aby si zachránil sedačku po zbytek sezony a Bearman opět ukázal, že má neskutečnou rychlost.

Štítky: 2025 GP Bahrajnu Nováčci Zveřejněno 14. 04 2025 — Bára Goldmannová

Kimi Antonelli je svému týmovému kolegovi George Russellovi čím dál blíže. V Bahrajnu zajel svou nejlepší kvalifikaci ve formuli 1, když si pojistil start ze čtvrté příčky (posléze byli oba piloti penalizováni – pokles o jedno místo), přičemž na Russella ztratil pouhé dvě desetiny. Rovněž závod měl rozjetý solidně, po první fázi pistopů se pohyboval na osmém místě. Klíčová byla pro průběh jeho závodu až druhá zastávka v boxech, protože přišla jen pár kol před výjezdem safety caru. Za zpomalovacím vozem se v boxech objevil znovu, tentokrát pro nejměkčí specifikaci gum. Po restartu už pro něj bylo obtížné dostávat se před soupeře a závod dokončil těsně za body.

Jack Doohan se může radovat. Konečně měl velmi silný víkend. Poprvé byl na dostřel postupu do Q3, když mu na desátého Yukiho Tsunodu scházelo 17 tisícin. Svůj výkon dokázal přenést i do nedělní velké ceny, v níž dokonce jel i několik kol na deváté pozici. Avšak stejně jako Antonelli i on doplatil na fázi safety caru. Posléze už měl problém udržet soupeře na čerstvějších gumách za sebou a propadl se na 13. místo. Za svůj výkon se ale nemusí stydět a pokud bude v tomto duchu pokračovat, mohl by si sedačku udržet.

Oliver Bearman předvedl další famózní stíhací jízdu. Kvalifikace byla v jeho podání naprosto katastrofální. Mladý Brit zpackal zejména druhý sektor, ve kterém byl extrémně pomalý, což ho odsoudilo ke startu z absolutního chvostu (doposavad jeho nejhorší kvalifikační výsledek). Nicméně ani to jej nezastavilo, aby v neděli zabral a prodíral se polem vpřed. Zdá se, že Haas je v závodním režimu v čele z týmů ze středu pole. V průběhu závodu si polepšil o 10 míst a v cíli uzavřel nejlepší desítku.

Isack Hadjar po vydařené Grand Prix Japonska byl tentokrát relativně neviditelný, přestože opět porazil svého týmového kolegu Liama Lawsona. Ve druhém segmentu si byli piloti velmi blízko – Hadjar zajel dvanáctý nejrychlejší čas – Doohan byl rychlejší o 26 tisícin. V neděli ale Racing Bulls chyběla rychlost. Zatímco Lawson se nedokázal dostávat vpřed, Hadjar se propadal. Přestože Lawson tvrdí, že rychlost měli, tak skončil 17. Jako “třešnička na dortu” po dalším špatném víkendu byla pětivteřinová a desetivteřinová penalizace. První obdržel za kolizi s Lance Strollem a druhou, vyšší, za incident s Nicem Hülkenbergem.

Gabriela Bortoleta se toho opět nedá příliš hodnotit, jelikož Sauber je nadále bezkonkurenčně nejpomalejším autem, i přesto, že se Hülkenbergovi podařilo auto protlačit na 14. příčku. Bortoleto si stěžoval především na to, že jakmile se dostal na dostřel autu před ním a chtěl zahájit manévr, okamžitě ztratil grip.

PilotKvalifikaceZávod
Isack Hadjar12.15.
Jack Doohan11.13.
Gabriel Bortoleto18.19.
Kimi Antonelli4.11.
Liam Lawson17.17.
Oliver Bearman20.10.