Jak si jezdci pomalu zvykali na štáb Netflixu

Už 11. března bude mít premiéru čtvrtá řada seriálu Drive To Survive na streamovací platformě Netflix. Bývalý pilot F1 Nico Hülkenberg vzpomíná vůbec na první rok tohoto seriálu, a to jak štáb působil na jezdce i týmy.

Štítky: Nico Hülkenberg TV Zveřejněno 16. 02 2022 — Lukáš Štěrovský

Vše začalo už v sezoně 2018, po jejímž konci vyšla premiérová řada. „Na natáčení si stále velmi dobře pamatuji,“ přiznal současný rezervní jezdec Aston Martinu. „Všichni si o Netflixu mysleli, co dělá v F1… Při úvodních setkáních se štábem jsme úplně neměli jasno v tom, co chtějí a jaký bude výsledek.

Po počáteční skepsi jsem nakonec souhlasil s tím, že mě můžou natáčet častěji. A při zpětném pohledu nelituji. Díky seriálu mnoho fanoušků, zejména těch nových, poprvé pochopilo, v čem spočívá fascinace formulí 1, kolik je v ní politiky, jaké úsilí vynakládají týmy a jaký je to vlastně někdy cirkus,“ přemítá Němec.

Toho těší i koncept celého projektu. „Tvůrci našli rovnováhu mezi realitou a Hollywoodem,“ je přesvědčený. „Jistě, ne vše se stalo skutečně tak, jak je to zobrazeno, ale je to velmi zábavné a dostupné na celém světě.

Lightyear Two má být cenově dostupným solárním elektromobilem pro masy

Nárůst popularity

Zejména v Americe to má obrovský úspěch. Na žádném předchozím závodním víkendu jsem si neudělal tolik selfie s fanoušky a nepodepsal tolik autogramů jako v Austinu v roce 2021, přestože momentálně nezávodím. Fanoušci mě poznali díky mým dvěma delším epizodám v prvních dvou sezónách seriálu,“ směje se.

To potvrzují i čísla: Před premiérou seriálu bylo v roce 2018 na GP USA asi 264 tisíc diváků. V roce 2021 to bylo přes 400 tisíc a 70 % bylo na závodě poprvé. A třeba instagramový kanál formule 1 získal po vydání seriálu během jediného měsíce půl milionu nových sledujících.

Ne všichni jezdci ale dílo Netflixu kvitují. Třeba Max Verstappen není fanouškem překrucování reality, a proto se v nadcházející, už čtvrté sérii, neukáže…