Jak se měnily rozestupy mezi týmy od zavedení nových pohonných jednotek

V roce 2014 ve formuli 1 nastal solidní přetřes čelních pozic. S nasazením nových pohonných jednotek se začala psát éra dominance Mercedesu, která trvá už třetí rok v řadě. Jak se ale měnila ztráta ostatních týmů na čelo? Kdo se od zavedení nových agregátů dokázal zlepšit, a kdo naopak zaznamenal výkonnostní propad? To vše vyplývá…

Štítky: Pohonné jednotky Zveřejněno 1. 09 2016 — Lukáš Štěrovský

V roce 2014 ve formuli 1 nastal solidní přetřes čelních pozic. S nasazením nových pohonných jednotek se začala psát éra dominance Mercedesu, která trvá už třetí rok v řadě. Jak se ale měnila ztráta ostatních týmů na čelo? Kdo se od zavedení nových agregátů dokázal zlepšit, a kdo naopak zaznamenal výkonnostní propad?

To vše vyplývá z tabulky níže. Ta znázorňuje celoroční ztrátu na ideálně nejlepší čas. Z každého závodního víkendu jsme vzali nejrychlejší kolo (jelikož i Mercedes byl v této disciplíně několikrát poražen, není jeho ztráta zcela nulová) a v procentech vyjádřili ztrátu nejrychlejšího vozu každého dalšího týmu na tento čas. V tabulce pak vidíte celoroční průměr.

Krásně je tak vidět například propad Red Bullu v loňském roce a letošní opětovný vzestup, lehké zhoršení Ferrari, ustupující rychlost Williamsu, ztráta McLarenu od nastolení spolupráce s Hondou, konstantní výkony Force Indie a mnoho dalšího.

procentualni-ztrata

Čtěte dále: Video: Motor F1 – Turbo, pohon z vlastní energie (3/5)

Diskuse k článku

Napsat komentář