Jak se Carlos Sainz snaží vyrovnat rychlému Leclercovi

Carlos Sainz otevřeně řekl, jak se pokoušel vyrovnat se s tempem týmového kolegu Charlese Leclerca.

Štítky: Carlos Sainz Ferrari Zveřejněno 10. 11 2022 — Jiří Košta

Španěl odstoupil ve dvou z prvních čtyř závodů a navzdory tomu, že se Ferrari rozhodlo prodloužit jeho smlouvu, stále mělo otazníky poté, co nedokázal vyhrát závod nebo dosáhnout alespoň Pole Position.

V průběhu sezony se mu to postupně skládalo, zejména v Kanadě, kdy bojoval s Maxem Verstappenem o vítězství. V britské Grand Prix pokračoval v této formě, tentokrát vzal Pole Position a později dosáhl svého prvního vítězství v F1.

Sainz říká, že pro něj bylo zpočátku těžké dostat se s F1-75 do tempa a do bodu, kdy mohl pravidelněji vyzývat Leclerca a Verstappena.

„Vždy se cítím jako rychlý v jakémkoliv autě a poprvé ve své kariéře jsem měl velmi konkurenceschopné auto, ale necítil jsem se v něm pohodlně a přirozeně,” řekl.

„Musel jsem se tomu postavit čelem a otevřít nové cesty nastavení a stylu jízdy, které bych si přál, abych je nemusel otevírat, protože bych si přál, aby vše bylo mnohem přirozenější a pozitivnější.”

I když Sainz celou sezonu sledoval záda Leclerca, spokojil se s tvrdou prací, aby zjistil čas na kolo a nakonec byl ve statistikách před svým týmovým kolegou.

„Letos jel na úrovni, která je velmi blízká Maxovi nebo jinému jezdci. Pro mě je to svým způsobem perfektní sezona, kromě dvou nebo tří typických chyb, které každý udělá, nebo štěstí, které mu možná chybělo stejně jako mně.

Nejsem hrdý, protože nejsem vepředu. Den, kdy budu ve statistikách napřed, je dnem, kdy budu hrdý. Do té doby na tom budu dál pracovat, neustále v sobě nacházet čas na kolo.”

Souboj v kvalifikaci mezi touto dvojicí se v průběhu sezony posunul, zejména v posledních dvou závodech v USA a Mexiku, kde byl průměrný rozdíl 0,013 s.

I když Leclerc trpěl problémy s motorem během obou těchto závodních víkendů, je stále působivým počinem vyzvat jednoho z předních závodníků sezony.

„Je to statistika, díky které jsem hrdý na pokrok – nevzdávat se, nenechat se zpohodlnět s tím, že jsem 0,2 sekundy pozadu, a neustále se snažit najít nové způsoby řízení aut, což není snadné,“ říká Sainz.

„Když vidíte ostatní jezdce na startovním roštu, můžete vidět, že je těžké otočit sezonu nebo otočit ten pocit s autem. Nevidíte to moc často. Skutečnost, že se mi to podařilo, mě těší.”

DAF začal dodávat nový elektrický kamion