Jak se během zimy změnily rozestupy mezi týmy

Kdo se v prvním závodě nové sezony oproti loňskému ročníku nejvíce zlepšil, a kdo naopak propadl? Nejen na to jsme se zaměřili v našem statistickém porovnání.

1 Štítky: Sezona 2017 Zveřejněno 27. 03 2017 — Lukáš Štěrovský

Header-1000x200-01

Před startem každé sezony vždycky existuje řada otázek ohledně formy jednotlivých týmů, jelikož testy většinou ukážou jen náznaky výkonnosti. A i když první závod nemusí být zcela reprezentativní, co se rychlosti nových vozů týče, přece jen poodhalí o mnoho více informací než předsezonní jízdy.

Proto jsme si pro vás připravili pár, jak věříme, zajímavých statistických údajů, které vycházejí z nejrychlejšího času každého týmu během závodního víkendu (obvykle se tedy jedná o kvalifikační kolo). V první tabulce můžete vidět porovnání loňských a letošních nejlepších časů z Melbourne (ztráta na nejlepší čas je značená v procentech, čím je tedy hodnota vyšší, tím je ztráta daného týmu větší).

Rozestupy v GP Austrálie 2016 a 2017

Z porovnání loňského a letošního závodu v Austrálii lze vyčíst rapidní zlepšení Ferrari a drobný posun Red Bullu s ohledem na rychlost Mercedesu. Oproti loňsku rovněž zrychlily týmy Haas (který je ovlivněn zlepšením Ferrari, od nějž odebírá velké množství komponent) a Renault. Zbytek se naopak, zřejmě vlivem nových pravidel, které vždy navýší rozestupy, podstatně zhoršil.

Jelikož vývoj ve formuli 1 probíhá neustále, nemusí být srovnání stejné Velké ceny ze dvou ročníků adekvátní. Proto nabízíme ještě jednu tabulku rozestupů. Ta ale bude tentokrát porovnávat závěrečnou Grand Prix loňské sezony, tedy Abú Dhabi 2016, a Velkou cenu Austrálie 2017 – první podnik nové sezony.

Porovnání rozestupů v posledním závodě sezony 2016 a prvním ročníku 2017

I zde lze vidět zlepšení Ferrari, ale naopak zhoršení Red Bullu. Ten vloni předvedl slušný vývoj během sezony, takže i když na tom je na začátku letošního ročníku lépe než na startu loňského, s ohledem na poslední Grand Prix roku 2016 se zhoršil. Jedinými dalšími týmy, který spolu s Ferrari pro letošek zaznamenaly zlepšení, jsou Toro Rosso (přešlo z motoru Ferrari 2015 na současnou pohonnou jednotku Renaultu) a Haas – opět solidní indikace formy Scuderie. Největší propad zatím zaznamenaly stáje Force India, McLaren a Sauber.

 

Diskuse k článku

Napsat komentář