Jak Ricciardův odchod do Renaultu ovlivní trh s jezdci
Když bylo oznámeno, že Hamilton zůstane u Mercedesu, předpokládalo se, že Ricciardo zůstane u Red Bullu. Trh s jezdci, který měl pro sezonu 2019 ještě před nějakým půlrokem přinést zajímavé změny, nakonec zůstane beze změny. Alespoň tak to bylo vyhodnocováno. A velké změny přijdou naopak po sezoně 2020, ve které končí smlouvy velikánům, jako jsou Vettel, Hamilton nebo Verstappen. Jenomže F1 už je známá tím, že umí překvapit v tom nejméně očekávaném okamžiku.
Co se tedy může teď stát po podpisu smlouvy mezi Danielem Ricciardem a Renaultem?
Z Renaultu odejde Red Bullem ‘zapůjčený’ Carlos Sainz. Avšak není zřejmé kam. Že jej Red Bull posadí do sedačky vedle Maxe Verstappena, se zdá jako přirozený plán. Ale ne nutně preferovaný. Mezi Verstappenem a Sainzem panovala velmi výbušná atmosféra během jejich spolupráce v Toro Rosso. Pokud by Red Bull nakonec zvolil, že Sainze do Red Bullu vedle Verstappena nechce, Španěl by se ocitl ve velmi náročné pozici. Helmut Marko bude Maxe Verstappena bránit stejně jako bránil Sebastiana Vettela, když pro Red Bull závodil.
Někteří jej už vidí v McLarenu. Tam ale není jisté, co provede Fernando Alonso. A co se stane se Stoffelem Vandoornem. U McLarenu je v těchto dnech možné prakticky všechno. A kdo chce věřit tomu, že Sainz touží po závodním místě v McLarenu? To by logicky vzal jen tehdy, nebude-li mít místo v Red Bullu. Takže rozhodne Red Bull. S ním má ostatně Sainz smlouvu. Pokud by Red Bull nechtěl Sainze do svého velkého týmu, vzal by nejspíš současný talent Pierra Gaslyho z Toro Rosso. A Toro Rosso by se už snad konečně dočkalo Daniela Ticktuma.
Ještě před pár hodinami bylo ve světě F1 skoro za hotovou věc, že současný pilot Force Indie Esteban Ocon je právě do Renaultu. Tam už teď pro něj není místo. To zásadně mění situaci. Esteban Ocon patří Mercedesu, takže záleží na tom, co pro Ocona právě Mercedes dohodne. Ten nyní nemá příliš velké šance, než zůstat u Force Indie, která je navíc v nucené správě. Pokud ta nedopadne dobře, může se také v tom nejčernějším scénáři stát, že na startu prvního závodu sezony 2019 žádný tým Force India nebude. To následně vytvoří obrovský přetlak na zbývající místa, jako například u týmu Haas.
Snahy tatínka současného pilota Williamsu Lance Strolla, Lawrence, získat kontrolu nad Force Indií, by také mohly být současným vývojem zkomplikovány. Pokud by tomu tak skutečně bylo, tak by Lance Stroll nepochybně zůstal u Williamsu i příští rok.
Týmům F1 tento víkend začíná povinná pracovní přestávka, vypsaná na dva týdny. Jenomže je zřejmé, že v zákulisí se bude horečnatě jednat. Tisková prohlášení v následujících dvou týdnech by ale byla překvapením. Povinná přestávka se totiž vztahuje i na oddělení marketingu či komunikace. Takže jakákoli tisková zpráva by se asi nesetkala s pochopením u FIA. Navenek nás tedy čekají dva klidné týmy, ale v zákulisí to bude bublat.
Diskuse k článku