Jak Räikkönen na Monze chránil Vettela

Na velkých cenách s jedním pitstopem toho není příliš moc analyzovat, přesto se i v GP Itálie odehrály příběhy, které za bližší prozkoumání stojí. Tím hlavním je způsob, jakým Ferrari využilo Kimiho Räikkönena, aby co nejvíce ochránilo jeho kolegu Sebastiana Vettela. Portál GPF1 navázal spolupráci s Jamesem Allenem ve vztahu k české verzi Závodního brífinku.…

5 Štítky: Ferrari Kimi Räikkönen Závodní brífínk Zveřejněno 12. 09 2015 — Tomáš Richtr

Na velkých cenách s jedním pitstopem toho není příliš moc analyzovat, přesto se i v GP Itálie odehrály příběhy, které za bližší prozkoumání stojí. Tím hlavním je způsob, jakým Ferrari využilo Kimiho Räikkönena, aby co nejvíce ochránilo jeho kolegu Sebastiana Vettela.

Portál GPF1 navázal spolupráci s Jamesem Allenem ve vztahu k české verzi Závodního brífinku. V něm jste si mohli přečíst například o strategii Toro Rosso při Velké ceně Maďarska, jak tým využil jednoho jezdce k tomu, aby mohl druhému. Něčeho podobného využil Red Bull při Velké ceně Belgie. A na Monze přišla řada na Ferrari.

Kimi Räikkönen na první pokus neodstartoval, protože systém bránící motoru aby zhasnul, zařadil neutrál, a Räikkönen se propadl v pořadí hluboko dolů. Pořádný pech s ohledem na fakt, že Kimi Räikkönen se do první řady na startu vrátil poprvé po dvou letech. Dojet z posledního místa na páté v cíli nemuselo vypadat jako úchvatný počin, ale ve skutečnosti byl.

Teoreticky ideální strategií bylo zastavit ve 26. kole a přezout z měkkých na tvrdé gumy. Ferrari ale Räikkönena povolalo až o dvě kola později, čímž se v pořadí na dráze dostal za Marcuse Ericssona a Nika Hülkenberga, které musel složitě předjíždět. Při původně plánované zastávce by se Räikkönen na trať vrátil před oběma jezdci.

Takže co bylo důvodem?

Po špatném startu nemělo Ferrari ambici dostat Räikkönena zpátky na špici startovního pole, ale místo toho jej využilo jako ochranný štít ve prospěch Sebastiana Vettela. Ferrari jej chránilo před Nikem Rosbergem. Ten měl svou zastávku již za sebou a na osm kol starých čerstvých pneu byl o dvě sekundy na kolo rychlejší. Vettel zastavil ve 25. kole a byl v tu chvíli dvě sekundy před Räikkönenem.

Tím, že Ferrari posunulo Räikkönenovu zastávku o dvě kola, pomohlo Vettelovi na chvíli zbavit se Rosberga a vybudovat si pětisekundový náskok, protože Rosberg za Räikkönenem ztrácel.

Rosberg Vettela nakonec beztak dojel a už se nikdy nedozvíme, jak by ten souboj o stupně vítězů dopadl, nebýt exploze Rosbergova starého motoru. Tím spíš, když Vettel jel už na velmi opotřebovaných pneumatikách. Ukazuje to nicméně, jak stratégové na boxové zídce zvažují každou eventualitu a umí využít každičké možnosti, jak maximálně využít potenciálu když už ne na vítězství tak na co nejlepší výsledek.

12-Italian-Race1-4k-EN

Diskuse k článku

Napsat komentář