Jak Pérez vysvětlil svou nehodu v kvalifikaci na GP Monaka

Tématem číslo 1 je ve formuli 1 aktuálně incident mezi Maxem Verstappenem a Sergiem Pérezem. Dvojnásobný mistr světa formule 1 odmítl přepustit pozici v závěru uplynulého závodu. Údajně k tomu měl své důvody.

Štítky: Max Verstappen Red Bull Sergio Pérez Zveřejněno 15. 11 2022 — Jiří Košta

Těmi důvody je podle nizozemských kolegů fakt, že Pérez boural schválně v kvalifikaci na GP Monaka, aby si udržel pozici na trati pro start závodu.

Tehdy ještě byl Mexičan v přímém souboji o mistrovský titul právě s Verstappenem a vozy Ferrari. Závodník měl údajně schválně havarovat, což podle telemetrie potvrzuje náhlé přidání plynu na výjezdu ze zatáčky. Koneckonců, podívejte se sami, jak se tehdy Pérez vyjádřil.

„Věděl jsem, že měřené kolo v Q3 bylo velmi důležité, ale ztráta času byla ještě větší, protože lidé nerespektovali deltu, a tak jsem skončil v posledním sektoru s pneumatikami, které byly příliš studené, a málem jsem boural v první zatáčce.

Myslel jsem, že pneumatika zlepší svojí přilnavost a zahřeje se, ale prostě se tak nestalo a je to velká škoda, co se stalo. V osmé zatáčce jsem ztrácel čas na kolo, takže jsem se snažil předvídat zatáčku velmi brzy, ale prostě to nefungovalo, a i když je to frustrující zakončit den takhle, stále jsme se kvalifikovali v Monaku mezi nejlepší tři. Moc se omlouvám.

Myslím, že pneumatiky, zvláště ta finální sada, nebyly ve správné teplotě. Už v první zatáčce jsem to málem rozbil.

No, v podstatě jsem byl docela blízko svému času a snažil jsem se to vynahradit. Osmá zatáčka pro mě byla obtížná v celé kvalifikační části. Takže jsem se snažil předvídat a dostat se docela brzy na plyn. Ale jakmile jsem se dotkl plynu, cítil jsem, že zadní pneumatika nedrží. Trochu jsem s tím bojoval, než mi ujela zadní část,” řekl závodník po kvalifikaci v Monaku.

Hyundai neplánuje opustit výrobu spalovacích motorů