Jak Pérez díky dobré znalosti virtuálního safety caru přechytračil zaskočeného Grosjeana

Velmi pečlivá taktika a také trochu štěstí stojí za vítězstvím Sergia Péreze v kategorii B letošního mistrovství světa, když dokázal po ukončení režimu virtuálního safety caru předjet Romaina Grosjeana.

1 Štítky: Romain Grosjean Sergio Pérez Virtuální safety car Zveřejněno 8. 10 2018 — GPF1.cz

Ten se na Péreze zlobil a osočil jej z toho, že podváděl. Ten ale pravidla neporušil.

Grosjean měl náskok 2,5 sekundy na Péreze, když oba jeli menší rychlostí během VSC. Během ukončování VSC ale najednou Pérez Grosjeana dojel a následný souboj přes zatáčku Spoon a 130R v nájezdu do šikany vyhrál.

Piloti musí dodržovat časové limity, které jsou zobrazovány na displeji jejich volantu. Mezi dvěma maršálovskými posty pak alespoň jednou musí být pod úrovní daného časového limitu v úseku každých padesáti metrů. Jsou-li mezi maršálovskými posty například tři takové padesátimetrové časové značky, alespoň v jedné z nich musí pilot splnit časový limit (neprojet úsek rychleji než ve stanoveném počtu sekund).

Pérez využil při ukončování právě tuhle logiku, kdy na začátku úseku mezi maršálovskými posty splnil limit, a pak už může zrychlit. Pérez takto dokázal stáhnout ztrátu na Grosjeana nejprve mezi zatáčkami 7 a 8. Za zatáčkou číslo 10 (maršálovský post M14) pak měl Pérez štěstí v tom, že byl ukončován VSC tak, jak jeho závodní inženýr doufal. Na to nebyl Grosjean připraven a do zatáčky 11 (vracečka) už byl těsně za ním. Na tvrdších a chladnějších pneu měl Grosjean navíc nevýhodu a Pérez jej na žlutých měkčích dokázal do zatáčky 16 předjet.

Jak závodníci a inženýři postupně poznávají systém VSC, dokáží větší znalosti využít k drobným výhodám, které mohou mít ale velký přínos, jak ukázal Pérezův příklad.

Diskuse k článku

Napsat komentář