Automobilist.com

Jak Niki Lauda chtěl dát Red Bullu motory Mercedes

S historkou přišel sportovní ředitel Mercedesu Ron Meadows. Přestože není datovaná, zřejmě pochází z doby, kdy Red Bull rozvázal smlouvu o dodávce motorů s Renaultem, aniž by měl záložní řešení – tedy z konce roku 2015, kdy Mercedes dominoval formuli 1; což ostatně trvá dodnes. „Pamatuji si, jak několik let nazpět Niki chtěl, aby měl Red Bull motor Mercedes.…

Štítky: Mercedes Niki Lauda Red Bull Zveřejněno 1. 06 2019 — Lukáš Štěrovský

S historkou přišel sportovní ředitel Mercedesu Ron Meadows. Přestože není datovaná, zřejmě pochází z doby, kdy Red Bull rozvázal smlouvu o dodávce motorů s Renaultem, aniž by měl záložní řešení – tedy z konce roku 2015, kdy Mercedes dominoval formuli 1; což ostatně trvá dodnes.

„Pamatuji si, jak několik let nazpět Niki chtěl, aby měl Red Bull motor Mercedes. Jeho myšlenka byla taková, aby se z Red Bullu stal silnější tým, protože pak by to byl pro Mercedes opravdový soupeř,“ vykládá Medows.

„My jsme to samozřejmě nechtěli, chtěli jsme náš motor jen pro sebe. Zabralo to trochu přesvědčování, ale nakonec to Niki pochopil. Rozumím ale tomu, po čem toužil. Chtěl, abychom byli lepší každý den,“ přiznává sportovní šéf Stříbrných šípů.

„Byl to právě Niki, kdo přesvědčil Mercedes, aby Hamiltona zaplatil.“

Ross Brawn, sportovní šéf F1

Na Laudu zavzpomínal také současný sportovní šéf F1 Ross Brawn, který s ním strávil společný čas v týmu Mercedes, než se rozhodl jít na odpočinek. „Náš první společný úkol byl přivést Lewise Hamiltona pro rok 2013,“ vykládá Brawn.

„Niki v tom sehrál klíčovou roli. Přesvědčil jsem Lewise, aby nás navštívil, ale byl to Niki, kdo přemluvil vedení Mercedesu, aby nám dalo peníze na zaplacení Lewise. A to nebyl snadný úkol. Ukázalo se to jako klíčový moment pro vývoj týmu.

Musím přiznat, že Niki byl hodně neústupný a v mnoha situacích jsme byli každý opačného názoru. Nakonec ale, myslím, jsme měli dobrý vztah. Mercedes těžil z Nikiho cenných rad. Jeho odkaz je obrovský,“ vykládá Brawn.

To si ale trochu odporuje s obsahem nedávné Brawnovy knihy Total Competition: Lesson in Strategy from Formula One, kde tvrdí, že to byli právě Niki Lauda a Toto Wolff, kdo zapříčinili jeho konec v Mercedesu.

Diskuse k článku

Napsat komentář