Jak Cosworth ovlivnil současné rozložení sil

Výrobce motorů Cosworth měl vliv na to, že se dnes těší dominantnímu postavení Mercedes.

Štítky: Cosworth Ferrari Mercedes Pohonné jednotky Renault Zveřejněno 5. 12 2014 — Jan Pastorek

Výrobce motorů Cosworth měl vliv na to, že se dnes těší dominantnímu postavení Mercedes.

Technický ředitel Renaultu Sport F1 Rob White prozradil listu Auto Motor und Sport, že k důležitým událostem ve vztahu k současným pohonným jednotkám došlo už před lety.

Když se tvořila nová pravidla, výrobci motorů nastavili své vývojové programy pro nové šestiválcové pohonné jednotky. Jeden z důležitých okamžiků nastal při rozhodování o okamžiku přechodu na nové pohony.

Mercedes a FIA chtěly, aby hned od začátku došlo k nasazení kompletních pohonů, jak je známe dnes, tedy se sofistikovanými hybridními systémy. Na druhé straně Ferrari a Renault chtěly, aby došlo k postupnému zavádění, nejdřív šestiválec se starým KERS a až o rok později nové ERS.

Rozhodující hlas měl Cosworth, a ten se přiklonil na stranu FIA a Mercedesu, protože si spočítal, že pro něj bude levnější udělat všechno najednou. Paradoxem je, že se do nového pohonu nakonec vůbec nepustil a z formule 1 odešel.

Sice došlo k odkladu nasazení nových pohonů z roku 2013 na rok 2014, přesto se Ferrari a Renault nestihly připravit tak dobře jako Mercedes, který naplno vyvíjel svůj letošní agregát od roku 2010.

Diskuse k článku

Napsat komentář