Jak Cosworth ovlivnil současné rozložení sil
Výrobce motorů Cosworth měl vliv na to, že se dnes těší dominantnímu postavení Mercedes.
Výrobce motorů Cosworth měl vliv na to, že se dnes těší dominantnímu postavení Mercedes.
Technický ředitel Renaultu Sport F1 Rob White prozradil listu Auto Motor und Sport, že k důležitým událostem ve vztahu k současným pohonným jednotkám došlo už před lety.
Když se tvořila nová pravidla, výrobci motorů nastavili své vývojové programy pro nové šestiválcové pohonné jednotky. Jeden z důležitých okamžiků nastal při rozhodování o okamžiku přechodu na nové pohony.
Mercedes a FIA chtěly, aby hned od začátku došlo k nasazení kompletních pohonů, jak je známe dnes, tedy se sofistikovanými hybridními systémy. Na druhé straně Ferrari a Renault chtěly, aby došlo k postupnému zavádění, nejdřív šestiválec se starým KERS a až o rok později nové ERS.
Rozhodující hlas měl Cosworth, a ten se přiklonil na stranu FIA a Mercedesu, protože si spočítal, že pro něj bude levnější udělat všechno najednou. Paradoxem je, že se do nového pohonu nakonec vůbec nepustil a z formule 1 odešel.
Sice došlo k odkladu nasazení nových pohonů z roku 2013 na rok 2014, přesto se Ferrari a Renault nestihly připravit tak dobře jako Mercedes, který naplno vyvíjel svůj letošní agregát od roku 2010.
Diskuse k článku