Brawn nabízí pomoc Hondě i dalším novým konstruktérům

Sportovní ředitel formule 1 Ross Brawn se nechal slyšet, že po zkušenosti s Hondou a jejím návratem do formule 1 by v příštích sezonách mohl být na nové konstruktéry aplikován méně přísný pohled v oblasti pravidel tak, aby se nejdéle do tří let stali vyrovnanou součástí startovního pole.

Štítky: Pravidla Ross Brawn Zveřejněno 5. 07 2017 — Šimon Trantina

Stáje Mercedes, Ferrari a Renault totiž podle měření FIA pro tento rok vyvinuly šestiválcové motory, které mezi sebou dělí pouhé tři desetiny sekundy (i když Red Bull tento výrok zpochybnil). Oproti tomu Honda se třetím rokem po svém návratu do královny motorsportu stále velmi trápí jak se lehlivostí, tak i s výkonem.

Na základě výsledků japonského motoráře Brawn již v minulosti přišel s prohlášením, že vedení F1 bude ochotno Hondě pomoci s vývojem pohonné jednotky, pokud o to bude požádáno. Ten samý přístup by chtěl ctít i s dalšími konstruktéry, kteří přijdou.

„Pod novými pravidly, která nabydou platnost v roce 2020, budeme přikládat větší pozornost konstruktérům, kteří přijdou do formule 1 a budou tedy potřebovat pomocnou ruku. Pokud bychom se vrátili k systému žetonů, bylo by možné, že nově přišlí výrobci by měli zpočátku více žetonů než zaběhlí konstruktéři. Nebudeme vytvářet žádné speciální zvýhodněné podmínky pro Hondu,“ upřesnil Brawn.

„Nenabízím to, že bych šel za Hondou a řekl jim, jak mají správně vyrábět svůj motor. Pokud by však měli nějakou žádost o pomoc, která by byla v našich silách a zároveň v rámci férového jednání oproti ostatním týmům, vyhovíme jim,“ řekl bývalý dlouholetý důležitý člen týmů Ferrari, Brawn či Mercedes.

Podle něj by pohonné jednotky měly být prvkem určujícím výkonnost týmů, nynější pravidla jsou však prý velmi složitá a odrazují potenciální zájemce od vstupu do formule 1. V éře přelomu sedmdesátých a osmdesátých let, které dominoval osmiválec Cosworth, byl prý motor pouhou nedůležitou součástí vozu a fakt, že všichni měli stejný pohonný agregát F1 na hodnotě nijak nepřidával.

„Nesmí se však stát, aby byl motor dominantní jednotkou auta, která by bezpodmínečně určovala, jak kdo bude rychlý. Je nejlepší najít rovnováhu na začátku, aplikování úprav a korekcí dodatečně frustruje lidi a může být kontroverzní.

Naše momentální pozice je dobrá, zajišťuje, že nové regulace kontrolují rozdíly ve výkonu a zároveň jsou lidmi brány pozitivně. Současné pohonné jednotky jsou fascinujícími výtvory techniky, ale bohužel, když přijde někdo nový, má problémy. Nechceme z toho dělat lehký úkol, ale chtěli bychom, aby byl případný nováček do tří let konkurenceschopný.“

Diskuse k článku

Napsat komentář