Jak by se startovalo za safety carem

Někdy se s ohledem na podmínky počasí nedá z bezpečnostních důvodů závod odstartovat z klasických pevných pozic. Celé startovní pole se místo toho rozjede za safety carem a když se může závodit, funguje to jako běžný restart. Což je celkem nezáživné.

Štítky: GP Číny Pravidla Zveřejněno 8. 04 2017 — Tomáš Richtr

Alespoň při porovnání s běžným startem z pevných pozic. Pro letošní rok přišlo vedení F1 s novou procedurou.

Ta se v počátku nebude lišit od té stávající. Rozjede se safety car a za ním pomalu všichni ostatní závodníci. Přidá se k nim ten, kdo bude startovat z boxů. Do boxů se ale bude muset vrátit, jakmile bude závod ke startu připraven.

Jakmile se vedení závodu ubezpečí o tom, že se situace zlepšila natolik, aby se mohlo závodit, safety car zajede do boxů. Hned poté se ale auta musí seřadit na své pozice na roštu tak, jako by se startovalo bez safety caru. Může se ale stát, že se podmínky nezlepší a vedení závodu sáhne k přerušení této procedury. V takovém případě vozy zajedou boxů stejně, jako kdyby byly vyvěšeny červené vlajky. Pak je závod restartován obvyklým způsobem za safety carem, tedy nikoli z pevných pozic.

Start z pevných pozic se tedy odehraje pouze ve dvou případech: když se jedná o normální start bez nutnosti safety caru, nebo když je potřeba odjet několik kol za safety carem kvůli počasí, ale nedojde k pozastavení této jízdy za safety carem.

Jakýkoli další restart je už proveden skrze ‘letmou proceduru’. Tedy safety car zhasne světla, zajede do boxů a od prostoru vjezdu do boxů se může normálně závodit bez zastavení v prostoru cílové rovinky.

Předpověď počasí slibuje na neděli chladno ve výši něco přes 10 °C a hlavně déšť. Srážkový model se neustále mění a upravuje, ale ten současný říká, že pršet by v Šanghaji mělo od půlnoci našeho času až do 9:00 dopoledne, tedy do doby jedné hodinu po startu GP Číny.

Screenshot_20170408-113554

Diskuse k článku

Napsat komentář