Jak bude vypadat nová procedura startů za mokra?

Minulý týden se konalo zasedání Světové rady motorsportu, během kterého se mimo jiné probíraly detaily startů z pevných pozic na startovním roštu za deštivých podmínek, které budou nově zavedeny v letošní sezoně. Cílem této dohody je hlavně zavděčení se fanouškům, kteří postrádají adrenalin na začátků mokrých závodů. Ředitelství závodu se totiž v posledních letech téměř…

Štítky: Safety car start Zveřejněno 14. 03 2017 — Šimon Trantina

Minulý týden se konalo zasedání Světové rady motorsportu, během kterého se mimo jiné probíraly detaily startů z pevných pozic na startovním roštu za deštivých podmínek, které budou nově zavedeny v letošní sezoně.

Cílem této dohody je hlavně zavděčení se fanouškům, kteří postrádají adrenalin na začátků mokrých závodů. Ředitelství závodu se totiž v posledních letech téměř vždy, když na okruhu jen trochu zapršelo, rozhodlo odstartovat závod za safety carem.

Už_brzy

Podle nových pravidel závod za bezpečnostním vozem sice odstartuje, kola za ním odkroužená se však budou počítat jako přídavná zahřívací a nebudou stržena z celkové délky závodu. Poté co safety car, řízený Berndem Mayländerem, zajede do boxů, se vozy seřadí na startovním roštu a závod bude klasicky odstartován.

Piloti startující z boxové uličky budou moci během zahřívacích kol zaujmout poslední místo v „pelotonu“ za safety carem, aby si mohli podmínky tratě zmapovat. Poté však budou muset následovat safety car zpátky do boxů a odstartovat z pitlane.

Jezdci, pokud nebudou ochotni přijmout desetisekundovou penalizaci, nebudou moci zajet před startem do boxů a změnit sadu pneumatik, povinná je ta do extrémního mokra. Kdokoli zajede do boxů během předstartovní periody, odstartuje také z pitlane.

I samotní jezdci kritizují příliš dlouhou fázi safety caru v Silverstone

Důležitým dodatkem také je, že jezdci, kteří budou povinni do závodu vyjet z boxové uličky, nemusí nutně za safety carem na trať, což jim dá značnou výhodu co do potřebného objemu paliva v nádrži – během závodu nebudou nuceni tak moc šetřit palivo.

Za bezpečnostním vozem samozřejmě nebude dovoleno předjíždět, k výjimce může dojít pouze tehdy, kdy bude něco takového potřeba ke spravení pořadí jezdců. Pokud se během kol za safety carem (před startem závodu) podmínky nezlepší, ředitelství závodu může zavolat celé startovní pole zpět do boxů. Tato akce se nebude počítat jako pozastavení závodu, důležité však je, že pokud k ni dojde, závod se poté odstartuje za safety carem.

Čtěte dále: Velká sezonní tipovačka GPF1: Odhadněte stupně vítězů, pole position ale i safety car

Safety car start v Monaku zdvihl velkou vlnu nevole z řad fanoušků, bude to s mokrými starty letos lepší?

Safety car start v Monaku zdvihl velkou vlnu nevole z řad fanoušků. Bude to s mokrými starty letos lepší?

Diskuse k článku

Napsat komentář