Inženýři Illmoru můžou čerpat nápady od konkurence, vysvětluje Renault spolupráci

Šéf Renaultu Sport F1 Cyril Abiteboul vidí ve spolupráci s Mariem Illienem a jeho firmou Illmor hned několik výhod.

2 Štítky: Mario Illien Pohonné jednotky Renault Zveřejněno 26. 12 2014 — Jan Pastorek

Šéf Renaultu Sport F1 Cyril Abiteboul vidí ve spolupráci s Mariem Illienem a jeho firmou Illmor hned několik výhod.

Illmor v minulosti stavěl motory i pro formuli 1, v minulých letech však sbíral zkušenosti spíš v zámoří. Přesto je pro Renault velmi užitečný.

„Mario je subdodavatelem pro určité koncepty, a to prostřednictvím svého zázemí v Illmoru, což je moc hezká společnost s velkými zkušenostmi s velmi podobnými motory z jiných šampionátů,“ popisoval Abiteboul pro Auto Hebdo.

„Ve chvíli, kdy je třeba prozkoumat mnoho různých řešení, je to užitečné. A je to stoprocentně řízeno Renaultem, který ho vyhledal a který mu bohužel platí za spolupráci.“

Ověřování různých konceptů ale není jediným přínosem, který si Renault od Illmoru slibuje.

„Postavit motor F1 tak sofistikovaný, jako je tento hybrid, když žijete uprostřed Francie, nebo skoro, není jednoduché,“ pokračoval Abiteboul. „Nejenže jsou pohyby lidí mezi motoráři méně četné než u týmů, ale navíc nejsme v anglickém F1 údolí (kolem Silverstonu).“

„Nemáme ty hospody, kde se každý večer scházejí inženýři ze skoro všech týmů, aby si s kamarády dali pár piv. Čím víc jich je, tím víc kolují nápady. Illmor je velmi blízko Mercedesu v Brixworthu. Neumím se představit, že by neměli společné bistro…“

Diskuse k článku

Napsat komentář