Inovovaný Renault před GP USA

Renault do Austinu pro své týmy dovezl vylepšenou pohonnou jednotku. Upgrade se týkal zejména spalovacího motoru, který ale zákazníci pravděpodobně nevyužijí. Okruh v Austinu je jedním z nejnáročnějších okruhů druhé poloviny kalendáře formule 1. Klade vysoké nároky nejen na piloty, ale i na pneumatiky, motory a tedy i inženýry. Ti z Renaultu připravili upgradovaný motor pro Red Bull…

Štítky: Renault Zveřejněno 23. 10 2015 — Josef Nekvinda

Renault do Austinu pro své týmy dovezl vylepšenou pohonnou jednotku. Upgrade se týkal zejména spalovacího motoru, který ale zákazníci pravděpodobně nevyužijí.

Okruh v Austinu je jedním z nejnáročnějších okruhů druhé poloviny kalendáře formule 1. Klade vysoké nároky nejen na piloty, ale i na pneumatiky, motory a tedy i inženýry. Ti z Renaultu připravili upgradovaný motor pro Red Bull a Toro Rosso, do kterého vrhli jedenáct vývojových žetonů z dvanácti. Hlavním cílem byla ICE, tedy samotná spalovací jednotka. Na tu je v Austinu velký nápor. V samotném závodě se tu jede až padesát procent času na plný plyn, což dokazuje údaj o rychlostech. Průměrně se piloti řítí 200 km/h, zatímco maxima dosahují na hranici 320 km/h a to zejména na rovince mezi zatáčkami 11 a 12, jejíž délka činí přes jeden kilometr. Herman Tilke navíc okruh zasadil do krajiny s vlnitým terénem, což se promítlo na častých stoupáních či poklesech.

Právě s tím se v Renaultu chtěli popasovat. Respektive se změnami tlaku v různých částech okruhu, kdy se při stoupání tlačí mechanické části ale i provozní kapaliny do dolní části vozu a naopak. Takové výkyvy tlaku jsou v průběhu sezóny dost neobvyklé a je tedy nutné těmto změnám zabránit. Častým gradientům nadmořské výšky se musí přizpůsobit i turbo, které rovněž dosáhlo drobných změn. Zároveň v okolí okruhu panuje nízká okolní vlhkost a ta bude mít také velký vliv na pohonné jednotky. Vzduch bude přirozeně obsahovat více kyslíku a tím pádem bude ICE generovat více výkonu. To ale právě nese rizika vůči vnitřním částem spalovací jednotky. Renaultu tedy šlo o to, aby dostal správný objem vzduchu k ICE.

„Okruh v Austinu je impozantní, jeden z nejlepších, který v průběhu sezóny navštívíme. Jsou tu působivé zatáčky střídající, dlouhé rovinky se stoupáním či klesáním, které prověří piloty, inženýry, ale i samotnou techniku. Pohonná jednotka pracuje s vysokým rozsahem otáček díky střídání se rychlých pasáží spolu s technicky náročnými. Budeme mít proto připravenou novou specifikaci naší pohonné jednotky.

Hlavních změn dosáhla ICE, která by měla poskytnout vyšší výkon a efektivitu. Víme, že nasazení nové pohonné jednotky znamená automaticky trest, proto její použití budeme plně konzultovat s týmy. V tomto bodě sezóny jsou samozřejmě důležité body,“ sdělil provozní ředitel Renaultu Rémi Taffin.

Diskuse k článku

Napsat komentář